Słyszałeś o zjawisku Multiscreeningu? Jestem pewien, że stanowisz jego część | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Słyszałeś o zjawisku Multiscreeningu? Jestem pewien, że stanowisz jego część

Opublikowano 2 lata temu - 8


Pamiętam kiedy byłem pierwszym sceptykiem na pojawienie się trendu na tablety. W końcu na jaką cholerę komu dotykalski ekran? Ani to na tym wygodnie popracować, ani to korzystać z internetu. Pozostają gierki i uciecha dla najmłodszych. Dla mnie dublowanie tego co oferowały w tamtym czasie smartfony. Jednak szybko się przekonałem do tych naprawdę wygodnych dóbr techniki i korzystam właściwie na codzień, chociażby w poszukiwaniu nowych, interesujących materiałów na DailyWeb. Tym samym dowiedziałem się zupełnie przypadkiem, że jestem osobą, która czynnie uczestniczy w zjawisku Multiscreeningu.

Zapytacie pewno cóż to za finezyjne słowotwórstwo? Sama nazwa wygląda dość mało interesująco, ale efekt który za nią stoi na prawdę wygląda interesująco, szczególnie w kontekście marketingowym. Spieszę jednak prędko wyjaśnić czym sam Multiscreening jest. Najprościej i najjaśniej: to zjawisko polegające na korzystaniu z dwóch ekranów urządzeń jednocześnie. Mowa o chociażby prozaicznym efekcie przeglądania komórki podczas oglądania telewizji, siedząc wygodnie na kanapie, odpoczywając po dniu pełnym znojów.

Okazuje się, że ten efekt ma ogromny potencjał marketingowy i faktycznie gdyby się dobrze zastanowić, to niech pierwszy rzuci kamieniem, ten który pod wpływem reklamy w telewizji - nie sprawdził reklamowanej usługi czy produktu niemal natychmiast w sieci?

Co ciekawe, to nie tylko zwykły trend, który dopiero został nazwany, a zjawisko które dotyczy 70% wszystkich internautów. To budujące dla mnie, szczególnie że większość internautów podziela swoją uwagę pomiędzy dwa urządzenia, a nie tylko ja. Co ciekawe, doszedłem już do takiej perfekcji, że doznaje efektu nudzenia się mózgu, jeśli staram się oglądać tylko TV ;-)

- Zjawisko multiscreeningu nie rośnie już tak dynamicznie pod względem liczby internautów, których dotyczy, jednak częstotliwość i regularność korzystania z urządzeń w trybie wieloekranowym zyskuje na intensywności. Widoczny jest również wzrost znaczenia smartfonów w tym obszarze – w latach 2013–2014 na pierwszym miejscu plasowało się korzystanie z urządzeń w parze telewizor plus laptop, a w tym momencie na prowadzenie wysuwa się telewizor i smartfon, co związane jest przede wszystkim z ciągle rosnącą penetracją smartfonów w Polsce. Coraz większa mobilność internautów także w ramach zjawiska multiscreeningu jest kolejnym argumentem dla reklamodawców, aby rozważyć i uwzględnić kanał mobile w swoich strategiach dotarcia do konsumentów – komentuje Karolina Chołuj, Director, Business Planning w Mindshare Polska.

Poniżej paczka interesujących informacji w infografice, przygotowanej przez markę Mindshare.

58933_infografika_multiscreening-1