TikTok TikTok

TikTok poinformuje o treściach wygenerowanych przez AI

TikTok wydał oficjalny komunikat, w którym poinformował użytkowników o nowych działaniach swojego serwisu na temat przejrzystości treści. Platforma społecznościowa, której popularność jest coraz większa, wprowadzi oznaczenia materiałów, które zostały wygenerowane przez AI.

TikTok na mocy współpracy z Koalicją na rzecz sprawdzania treści i autentyczności (C2PA) stanie się pierwszą platformą udostępniania wideo, która wdroży technologię Content Credentials. Wszystkie treści pochodzące z innych źródeł, które zostały wygenerowane przez sztuczną inteligencję (AIGC) zyskają specjalne etykiety.

TikTok z etykietami informującymi o AIGC

TikTok

TikTok chce być platformą, która nie będzie siała dezinformacji. Jest to oczywiście nieuniknione, ale w erze AI i powstawania (mam wrażenie, że dosłownie codziennie) nowych narzędzi do generowanie treści ważne są informacje dla użytkownika, aby wiedział, co ktoś stworzył sam, a co przy pomocy sztucznej inteligencji.

TikTok dzięki współpracy z Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA) stanie się bardziej przejrzystym i wiarygodnym miejscem. Funkcja etykietowania treści AI już działa i dotyczy obrazów i filmów, które zostały wygenerowane przez AI. Wkrótce możliwość takich oznaczeń pojawi się na treściach audio.

TikTok chce być przejrzystym i bezpiecznym miejscem dla wszystkich. Mówi „STOP” dezinformacji

Ponadto TikTok współpracuje z ekspertami w celu opracowania kampanii na rzecz umiejętności korzystania z mediów, które mogą pomóc społeczności w identyfikowaniu i krytycznym myśleniu o AIGC i dezinformacji.

Z MediaWise – programem Instytutu Poyntera – wydamy 12 filmów przez cały rok, które podkreślają umiejętności korzystania z mediów uniwersalnych, jednocześnie wyjaśniając, w jaki sposób narzędzia TikTok, takie jak etykiety AIGC, mogą dalej kontekstualizować treści. Rozpoczniemy również kampanię mającą na celu zwiększenie świadomości na temat etykietowania sztucznej inteligencji i potencjalnie wprowadzającego w błąd AIGC, a także serię filmów, które opracowaliśmy z poradami ekspertów ŚWIADEK.

Komunikat prasowy TikTok

To jednak nie wszystko. TikTok opracowuje również system poświadczenia treści na materiałach, które zostały już pobrane przez użytkowników. Każdy będzie mógł skorzystać z narzędzia Verify C2PA, aby pomóc zidentyfikować materiał AIGC, który został stworzony na TikTok, a nawet dowie się, kiedy, gdzie i jak treść została wykonana lub zredagowana. Inne platformy, które przyjmą Poświadczenia treści, będą mogły automatycznie je oznaczyć.

Żródło: TikTok

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments