Slack zostaje w tyle. Microsoft Teams ma już 13 mln użytkowników!




Slack zostaje w tyle. Microsoft Teams ma już 13 mln użytkowników!

Opublikowano 17.07.2019 20:59 -


Według danych Microsoftu czat grupowy Microsoft Teams ma już globalnie ponad 13 milionów użytkowników. Dla firmy jest to spory sukces, oznacza bowiem, że Teams popularnością przebiły samego Slacka.

Trzeba otwarcie przyznać, że za sukcesem Microsoft Teams stoi przede wszystkim udana taktyka dystrybucyjna. Microsoft wykorzystuje bowiem usługę Office 365 do łączenia komunikatora z ofertą dla firm. Jest to coś, na co nie mógłby sobie pozwolić chyba żaden konkurent (no może poza Google). Jak widać, strategia ta przynosi realne efekty.

Najpierw mieli go kupić, a teraz robią konkurencje, czyli Microsoft pracuje nad własnym Slackiem

Stewart Butterfield, CEO Slacka, który dwa lata temu wykupił ogromną, dwustronnicową reklamę aby przywitać na rynku nowego konkurenta, wciąż utrzymuje, że Teams nie stanowi większego zagrożenia. Wręcz przeciwnie - Butterfield uważa, że komunikator Microsoftu czeka podobna historia jak inny produkt firmy - wyszukiwarkę Bing. Nieudana próba przełamania dominancji rynkowej Google ma być dowodem na to, że firma nie radzi sobie z wprowadzaniem nowych produktów na rynek. Jakkolwiek można nie przyznać mu racji co do Binga, samo przytoczenie tego przykładu wydaje się nieco desperackim krokiem. 13 milionów użytkowników to liczba, którą trudno bagatelizować. Nawet jeśli liczba ta opiera się o masową dystrybucję.

Oba rozwiązania zdecydowanie posiadają mocne i słabe punkty, co sprawia, że trudno opowiedzieć mi się za którąkolwiek ze stron w tym konflikcie. Teams wydaja się nieco mniej dopracowane pod względem UX w porównaniu do Slacka. Nie oferują także zbyt wielu integracji z zewnętrznymi aplikacjami. Z drugiej strony, ściśle współpracują z innymi usługami Microsoft, takimi jak Office czy Skype, co ułatwia wiele codziennych zadań. Sama integracja ze Skypem wydaje się o tyle kluczowa, że znacznie ułatwia organizację i nagrywanie spotkań, podczas gdy jakość rozmów audio i video na Slacku wciąż pozostawia wiele do życzenia. Pozostaje mieć nadzieję, że zaostrzona konkurencja pozwoli na dalszy rozwój obu produktów.