Aktualizacja nareszcie pozwoli użytkownikom dostosowywać ustawienia otrzymywanych powiadomień w taki sposób, aby współgrały one z czasem pracy.
Twórcy Slacka wydają się stuprocentowo wykorzystywać zwiększone zapotrzebowanie rynku spowodowane masowym przejściem na home office. Od kilku tygodni użytkownicy mogą liczyć na szereg ułatwień poprawiających jakość korzystania z aplikacji jak chociażby dodanie integracji z Microsoft Teams i Zoomem. Teraz nadszedł czas także na poprawę jednego z najbardziej frustrujących ustawień. Platforma nareszcie pozwoli użytkownikom dokładniej personalizować opcję otrzymywania powiadomień.
Ma to umożliwić nowa funkcja zwana Do not disturb (DND). Jej aktywacja powoduje zatrzymanie wszystkich powiadomień, także tych dotyczących oznaczeń nas w wiadomości czy danym wątku rozmowy. Powiadomienia pojawią się jedynie w momencie, gdy dezaktywujemy DND lub gdy nasz rozmówca użyje opcji wymuszania alertu podczas wysyłania bezpośredniej wiadomości. Co najważniejsze, wyciszenie powiadomień może być także aktywowane według określonego przez nas harmonogramu, który możemy dostosowywać osobno na każdy dzień tygodnia. Dzięki temu zapomnimy o przychodzących powiadomieniami po godzinach i w weekendy bez konieczności każdorazowego zmieniania ustawień.
Funkcja DND ma być udostępniona w menu ustawień, w wersji desktopowej oraz w aplikacji na Androida. Użytkownicy iOS, póki co wciąż muszą się zdać na ustawienia systemowe w zakresie otrzymywanych powiadomień.
20 organizacji na jednym kanale – poznajcie Slack Connect
Prawdziwa rewolucja jednak dopiero czai się za rogiem. Twórcy Slacka stawiają sobie bowiem za cel stworzenie narzędzia, które ułatwi komunikację nie tylko na poziomie firmy, lecz także między różnymi organizacjami. W tym właśnie powstała nowa usługa zwana Slack Connect, która pozwoli na współdzielenie kanałów przez członków różnych firm. Wszystko oczywiście w najwyższym standardzie bezpieczeństwa – dostęp do kanałów będą mieli jedynie zweryfikowani użytkownicy, admin kanału będzie mieć pełną kontrolę nad zakresem tego dostępu.
Jedną z najciekawszych opcji Connect wydaje się możliwość planowania spotkań. Aplikacja w tym celu skanuje kalendarze uczestników rozmowy i następnie proponuje dogodny termin. Wszystko bez konieczności dodatkowej komunikacji, czy też udostępnienia widoku kalendarzy samym użytkownikom. Jak dla mnie jest to absolutny strzał w dziesiątkę!
Dzięki Connect w ramach jednego kanału możliwe jest połączenie członków nawet 20 różnych organizacji. Opcja jest już dostępna, jednak aby z niej skorzystać, trzeba posiadać płatną wersję aplikacji.