Skuteczne Techniki On-Page SEO, które zwiększą ruch na Twojej stronie! | DailyWeb.pl

Skuteczne Techniki On-Page SEO, które zwiększą ruch na Twojej stronie!

Opublikowano 4 miesiące temu -


Tak, jak obiecałem, dziś pokrótce omówię najważniejsze sposoby na przyciągnięcie uwagi zarówno wyszukiwarki, jak i użytkowników za pomocą on-page SEO. Najfajniejsze jest, że wbrew pozorom nie jest to temat skomplikowany.

Wiele osób sądzi, że SEO to jakaś czarna magia i wymaga wiedzy i umiejętności internetowych szamanów, których usługi kosztują wiele złotych monet… Prawda jest taka, że przy sumiennej pracy sami jesteśmy w stanie znacząco zwiększyć liczbę konwersji. Jak?

Tworząc szczegółowe i interesujące treści

‘Content is the king’, czyli ‘niech jakość treści użytkownika pieści!’ Yy, może mój rym nie jest zbyt wiernym tłumaczeniem, ale oddaje przesłanie. Dlatego wspominałem o sumiennej pracy. Czasami trzeba zakasać rękawy i cały dzień stukać w klawisze, aż powstanie post, który będzie świeży, interesujący i (co, ku mojemu zdziwieniu, wcale nie jest takie częste) poprawny językowo! Gramatyka, interpunkcja, ortografia, składnia.

Co prawda nie powstały jeszcze boty Google, które indeksują post na tej podstawie – mówię tu o naszym pięknym, ojczystym języku, gdyż post źle napisany po angielsku Google jest w stanie wyłapać! Ale przecież zależy nam przede wszystkim na dobrej opinii odbiorców. Piszmy więc klarownie. Plagiaty i kopiowanie treści to opał pod internetowy stos, na którym nasz blog zostanie puszczony z dymem, jeśli spróbujemy się w to bawić.

Większość postów pojawiających się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania posiada ponad 2000 słów!

Odpowiednio używając słów kluczowych

Słowa kluczowe to obecnie najistotniejszy element pozycjonowania internetowego. Więcej o nich możecie poczytać w moim poprzednim poście. Dziś tylko szybkie wskazówki:

  • Warto umieszczać najważniejsze z naszych słów kluczowych w nagłówkach poszczególnych akapitów naszego posta
  • Główne słowo, bądź fraza kluczowa z tytułu posta koniecznie powinna pojawić się w pierwszych stu słowach. Najlepiej na początku leadu.
  • Ta sama fraza powinna się również przewinąć w opisie podglądu strony w wynikach wyszukiwania, czyli tym tekście, jaki widzimy pod paskiem adresu w Google. Zazwyczaj opisuje w 2-3 zdaniach zawartość linku.

Umieszczanie w tekście słów kluczowych powinno być przeprowadzone rozsądnie. Nie możemy zasypać całego posta jak największą ich ilością, kosztem jakości naszych treści.

Optymalizując stronę

Załóżmy, że spełniliśmy dwa poprzednie punkty i mamy wartościowy, interesujący i dobrze wypozycjonowany post, który przyciąga dużo uwagi. Użytkownik znajduje go i chce przeczytać, ale po kliknięciu w link ekran robi się czarny, a pasek ładowania porusza z taką prędkością, że jak za dawnych czasów przykładamy do jego końca ikonę myszy, żeby sprawdzić, czy w ogóle się porusza (kurcze, ładuje się, czy może ruszyłem myszą?!)

Rzecz w tym, że strona musi ładować się szybko! W dzisiejszych czasach każdy nastawiony jest na natychmiastową reakcję. Działanie – efekt. Jeśli strona będzie zachowywać się, jakby nasz komputer podpięty był pod łącze tepsy i ładował nam obraz przez modem telefoniczny, to ją najzwyczajniej w świecie wyłączymy.

Optymalizacja strony to temat na osobny post i na pewno jeszcze będzie poruszony, bo jest (mam nadzieję) ciekawy, a przy okazji wyjątkowo istotny. Na pewno będę też jeszcze opisywał inne techniki on-page zwiększające ruch na stronie – tych jest naprawdę mnóstwo. Serdecznie zachęcam do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i propozycjami w komentarzach!


Autorem artykułu jest Tomasz Celler.