Sieć hoteli Sheraton zdecydowała się na pierwszą od 50 lat zmianę logo. Za rebranding odpowiedzialna jest nowojorska agencja Grey.

Sheraton to sieć hoteli założona w 1937 roku w Springfield. Obecnie należy ona do firmy Marriott International, która prawie trzy lata temu przejęła Starwood Hotels and Resorts, ówczesnego właściciela sieci Sheraton. Transakcja ta sprawiła, że Marriott International, stało się największą siecią luksusowych hoteli na świecie. Sheraton posiada 450 hoteli w ponad 70 krajach. W Polsce znajdują się cztery hotele tej sieci – w Warszawie, Sopocie, Krakowie i Poznaniu. 1 kwietnia planowane jest także otwarcie hotelu Four Points by Sheraton w Warszawie. Ten subbrand jest jednak kierowany do zupełnie innego klienta.

stare i nowe logo Sheratona

Poprzednie logo sieci Sheraton powstało w latach 70 minionego wieku. Było ono eleganckie, ale była to elegancja rodem właśnie z tamtych czasów. Ciężki szeryfowy font i wieniec laurowy nadawały logo dystynkcji rodem z królewskiego dworu. Logo miało subtelność porównywalną do Lincolna Continentala Mark III, który również powstawał w tamtych czasach. Jednak było to silną stroną znaku Sheratona, sprawiając, że logo to było bardzo rozpoznawalne.

https://www.youtube.com/watch?v=2UXAFQDdFR4

W nowym logo Sheratona wieniec laurowy zastąpiono pierścieniem mającym symbolizować „holistyczną wizję marki na przyszłość, czyniąc Sheraton centralnym miejscem spotkań społeczności na całym świecie, witając gości i mieszkańców w przestrzeni publicznej, która uosabia współczesny klimat miasta”. Tyle marketingowego bełkotu, czas przejść do oceny nowego znaku.

Avon zmienia logo i idzie pod prąd trendom

Nowe logo Sheratona jest pełne niespójności. Otrzymaliśmy ładne nowe „S”, które jednak nie zostało przeniesione do nazwy firmy, w którym widzimy zupełnie inny font. Dużo lepiej to wyglądało wcześniej, gdzie „S” z sygnetu odpowiadało temu widocznemu w logotypie. Typografia w nazwie sieci jest ogólnie najsłabszą częścią znaku. Nie jest ona w żaden sposób powiązana zarówno z „S”, jak i kształtami nowego pierścienia. Sam pierścień posiada ładne obłe zakończenia, by w środku straszyć ordynarnie wyciętym kołem. Do logo dodano datę założenia firmy, która jest jednak w niektórych miejscach zastępowana claimem „Where The World Comes Together”, pisanym fontem szeryfowym. Pomieszanie z poplątaniem.

Podsumowując logo Sheratona, choć archaiczne, wcale nie musiało być zmieniane. Szkoda, że decydując się na rebranding, nie udało się stworzyć równie dobrego znaku, co poprzedni. Nowe logo straszy niespójnościami i nawet najlepsza identyfikacja wizualna może go nie uratować. Na razie moje wrażenia nie są pozytywne, jednak będę obserwował wdrażanie nowej identyfikacji, z nadzieją, że znajdę w niej uzasadnienie tych zmian.