SEO: 9 porad jak tworzyć treści zgodnie z trendami

SEO: 9 porad jak tworzyć treści zgodnie z trendami

Opublikowano 28.01.2019 11:39 -


W 2019 roku zmieniło się w zasadzie niewiele jeśli chodzi o SEO. Warto jednak uporządkować zasady, jakie pojawiły się w ostatnich miesiącach. Najwyżej oceniane treści powinny być skoncentrowane głównie na odbiorcy końcowym. W celu podniesienia jakości, a także zwiększeniu ruchu na swojej stronie, warto skorzystać z kilku rad, które są zgodne z trendami w SEO.

Zasadniczą kwestią jest odpowiednie napisanie artykułu. Jeśli przygotujemy treści sprecyzowane do naszych grup targetowych, mamy pewność, że pozycje naszej strony na pewno wzrosną.

9 najlepszych podpowiedzi na tworzenie treści SEO w 2019

Porady te są zebrane z tych najbardziej popularnych, najczęściej powielanych wskazówek w internecie. Pochodzą one z ostatnich tygodni, tak, aby były najbardziej aktualne.

1. Dotrzyj do odpowiedniej grupy odbiorców za pomocą słów kluczowych

Treści, które przygotowujesz, nigdy nie dotrą do właściwych osób, jeśli nie będą one zawierały odpowiednich słów kluczowych. Mam tu na myśli kluczowe frazy i pojedyncze słowa, które są poszukiwane przez Twoją grupę odbiorców. Postaraj się po prostu wejść w skórę Twojego czytelnika i pomyśl, w jaki sposób i używając jakich słów może on poszukiwać tematu, o którym piszesz. Aby łatwiej było Ci zrozumieć te zasady, odpowiedz sobie na te pytania:

  • Kto jest w grupie odbiorców
  • Jakich szukają informacji
  • Dlaczego szukają tych informacji
  • Jakich słów kluczowych używają

Teoretycznie to jest tylko cztery pytania, ale to są aż cztery pytania, ponieważ są one dość szerokie. Warto więc podzielić sobie zadania, aby ułatwić takie rozpoznanie:

Research odbiorców: określenie typu odbiorców to podstawa, czyli odpowiedzenie sobie na pytanie, co oczekują odbiorcy, a co my im oferujemy. Następnie docieramy do takiej grupy i tworzymy ich profil: preferencje, dane demograficzne i inne statystyki.

Research słów kluczowych: warto znaleźć unikalne, ale chwytliwe słowa kluczowe, tak aby trafiały do odbiorcy. Jednocześnie jednak odpowiadały naszej treści.

Research tematów: twórz tematy, zgodnie ze swoją wiedzą i tym, co chcesz przekazać. Określ zapotrzebowanie odbiorców według słów kluczowych.

2. Zgłębiaj temat jeszcze bardziej

Dużo porad, jeśli chodzi o SEO w 2019 roku, dotyczy jakości treści, a także zagłębiania poruszanego przez nas tematu. Nie chodzi o opisanie głównego wątku, ale także poruszenie pobocznych zagadnień, aby zainteresować czytelnika. Google dzięki temu podnosi ocenę takiej strony, widząc wyższą jej jakość. W 2018 roku dużo treści, zawierających dogłębne badanie tematu uzyskało bardzo wysokie miejsca w wyszukiwarce.

Jak można poszerzyć temat?

  • Pisz dłuższe teksty - postaraj się osiągnąć 2000 słów, a nawet więcej.
  • Poruszaj tematy wielowątkowe.
  • Zacznij tworzyć przewodniki i poradniki.
  • Szukaj źródeł głębiej niż dotychczas. Zamiast przeszukiwania kolejnych stron w Google, skorzystaj z Google Scholar. Wyszukiwarka ta przeszuka dla Ciebie prace bardziej zaawansowane, także te naukowe.

porady seo 2019 Google Scholar

3. Przyspiesz swoją stronę

Dość istotna kwestia, która w dobie dbania o jakość i przejrzystość zamieszczanych materiałów zdjęciowych, jest często pomijana. Zasada jest prosta: użytkownik wchodzi na naszą stronę, jak ta zbyt długo się ładuje, to ów czytelnik ucieka. Proste i zarazem logiczne. Według badań Nielsen Norman Group, większość użytkowników opuszcza strony w ciągu pierwszy 10-20 sekund.

Zoptymalizuj stronę poprzez Google Speed Insights. Po otrzymaniu wyników dostaniemy także wskazówki, co można poprawić. Będzie można pobrać także paczkę zoptymalizowanych grafik na naszą stronę. To oczywiście pierwsza, najprostsza rzecz, jaka może pomóc w przyspieszeniu strony.

4. Przygotuj zdjęcia i infografiki

To właśnie artykuły zawierające odpowiednią ilość obrazów czy infografik zwiększają nawet o 90% (źródło: Skyword) liczbę wyświetleń, w porównaniu do tekstów bez materiałów graficznych. Wszystko ma swoje wytłumaczenie, nie inaczej jest i w tym wypadku - ludzie są wzrokowcami, zdjęcia po prostu przyciągają ich uwagę.

Tutaj także musimy zadbać o jakość tych zdjęć. Nie możemy sobie pozwolić na wrzucenie przypadkowych grafik, tylko dlatego, że przeczytaliście w tym tekście, że grafiki są niezbędne. Zdjęcia i infografiki powinny być dodatkiem do tekstu, powinno go ilustrować. Nie może być tak, że będą one przeszkadzać, czytelnik musi w nich widzieć uzupełnienie. Szczególnie powinniśmy unikać stockowych, nadużywanych zdjęć.

5. Autorskie badania sposobem na SEO

Przygotowując jakiś ekspercki tekst, warto zastanowić się nad źródłem danych. Jeśli podejmiemy się przygotowania takich badań sami i skorzystamy z nich w tekście, to będziemy mieli pewność co do oryginalności takiego tekstu. Nikt inny nie będzie ich miał, co podnosi unikalność naszej strony. Mam tu na myśli wszelkiego rodzaju statystyki, sondaże itp.

Co więcej - publikując takie autorskie badanie, zachęcimy innych do opierania się na tychże badaniach. Cytowanie naszych tekstów przez innych to kolejny ważny czynnik w SEO.

Żeby nie być gołosłownym, przytoczę wyniki raportu Mantis Research and BuzzSumo z 2018 roku. Według sondażu, 56% ankietowanych twierdzi, że używanie autorskich badań spełniło lub nawet przewyższyło ich oczekiwania. 74% badanych zaobserwowało zwiększony ruch na swojej stronie po wykorzystaniu oryginalnych źródeł. 63% natomiast uważa, że widzi większy udział społeczności.

6. Formatuj teksty pod SEO

Napisanie tekstu w Wordzie czy innym edytorze to dopiero pierwszy, bardzo mały kroczek. Poźniej musimy ten tekst odpowiednio sformatować, tak aby kluczowe treści były wytłuszczone i wyróżnione spośród reszty tekstu.

Dodanie opisu meta naszego artykułu jest bardzo ważne, to jest ta, kluczowa treść, która jest widoczna w wyszukiwarce. To ona ma zachęcić czytelnika do kliknięcia w link. Tekst z takim opisem jest najwyżej w wyszukiwarkach.

SEO meta opis

  • W samej treści warto korzystać z bloków, w których pokażemy polecany content, to także podnosi ocenę takiej strony.
  • Nie bój się list numerowanych i wypunktowanych.
  • Zamieszczaj statystyki i wykresy.

7. Skup się na czytelności

Te treści, które trafiają na topowe miejsca w wyszukiwarkach, spełniają dwa, istotne warunki:

  • Treści są niesamowicie czytelne.
  • Kiedy czytelnik wejdzie na stronę, każdy z elementów na tej stronie sprawi, że użytkownik będzie chciał zostać i przeczytać ten artykuł.

Gdy już powyższy warunek jest spełniony i czytelnik zostanie, to Google dobrze ocenia Twoją stronę, dzięki czemu lepiej będzie pozycjonować witrynę. Zasada jest prosta: Google otrzymuje informację, że czytelnik szukał informacji i ją znalazł u Ciebie, skoro na Twojej stronie został dłużej. Google zlicza wtedy czas od wejścia na stronę do momentu powrotu na listę wyszukiwania.

Czytelność bardzo łatwo poprawić trzymając się poniższych zasad:

  • Przejrzystość
  • Organizacja
  • Logika
  • Prostota

Aby Twoja treść była czytelna, musi ona przekazywać wszystkie informacje w sposób zrozumiały i przejrzysty. I tutaj wracamy do punktu wyjścia: jeśli Twoje treści są zrozumiałe, więcej osób zostanie na dłużej na Twojej stronie, co podniesie Cię w rankingach Google. Proste.

8. Reputacja to podstawa

Dla Google ostatnio bardzo ważna jest reputacja autora. Warto się nad tym chwilę pochylić. Według ostatnich wytycznych Google, twórca treści ma wpływ na ocenę jakości danej strony.

Warto zatem zamieszczać na swojej witrynie informacje o swoim doświadczeniu. Istotna jest strona „o mnie”, gdzie możemy zamieścić swój skrócony biogram. Możemy także pochwalić się zamieszczanymi na zewnętrznych serwisach publikacjami. Nie jest istotne czy to będzie Wikipedia, eksperckie fora czy gościnne wpisy na innych blogach. Liczy się doświadczenie.

9. Ostatnie i najważniejsze - temat to podstawa!

Punkt ten, nie bez powodu zostawiłem na sam koniec. Powinien on zostać w pamięci, jako podstawa tworzenia treści. Dobieramy temat, tak aby zainteresował on szerszą grupę naszych odbiorców. Warto znaleźć zagadnienie, na które nie znajdziemy w sieci tysiąca, jak nie dziesiątek tysięcy odpowiedzi. Logiczne jest to, że nasz tekst zginie w wyszukiwarkach, jeśli będzie odpowiadał na pytanie "Jak zainstalować Windows 7?". Natomiast jeśli rozszerzymy zagadnienie i napiszemy o tym "Jak zainstalować Windows 7 na drugiej partycji, korzystając z USB? to z całą pewnością wstrzelimy się bardziej w pustki w wyszukiwarkach, a co za tym idzie - łatwiej trafimy do konkretnych osób.

Mam nadzieję, że chociaż w małym stopniu powyższe rady pomogą Wam w SEO w 2019 roku. Trzymając się tych kilku prostych tipów, na pewno zaobserwujecie zmiany w ruchu na swojej stronie. Kiedy już ogarniecie te podstawy i zobaczycie efekty, to z całą pewnością zachęci Was to do zagłębiania tematu SEO, który jest wciągający niczym najlepszy kryminał.

/źródło: SEJ/