Reklamowanie swoich produktów poprzez porównanie ich z konkurentem, czasem w sposób prześmiewczy, to zagrywka znana od lat. Stosowały ją wielokrotnie najwięksi na rynku globalnym jak McDonald’s vs KFC, Pepsi vs Coca Cola, czy właśnie Samsung vs Apple. Któż z was nie pamięta reklamy, w której Samsung wyśmiewał typowy dla iPhone gigantyczny notch?

 3 spoty

Tym razem reklama jest krótka, prosta i bardzo bezpośrednia. Brak w nich żartów czy historii. Po prostu migawka ukazująca główne różnice w możliwościach swoich topowych urządzeń – Samsunga S21 Ultra oraz iPhone 12 Pro Max. Spoty zostały umieszczone na kanale YouTube Samsunga.

R E K L A M A

Reklamy te koncentrują się głównie na aparatach w S21 Ultra. W pierwszej reklamie widzimy bezpośrednie porównanie możliwości zbliżenia, kiedy to Samsung oferuje 100x podczas gdy iPhone 12 Pro Max ma tylko 12x.

Druga reklama to promocja rozdzielczości 108Mpx matrycy Samsunga. Nikogo raczej nie zdziwi, że przy dobrym oświetleniu różnica będzie kolosalna. Tak też jest to przedstawione w reklamie.

Ostatnia reklama to promocja Single Take, który jest dostępny we wszystkich nowszych urządzeniach od Samsung. Funkcja ta pozwala nagrać krótki klip, który następnie zostanie przeanalizowany przez AI w poszukiwaniu najlepszych ujęć w formie zdjęcia czy wideo. Na tym tle Live Photo iPhone faktycznie wypada blado.

Druga rzeczywistość

Poprzednie reklamy Samsunga były śmieszne – to im nadawało mocy i zwiększało oglądalność. Nawet ja wysłałem pamiętną reklamę z fryzurami w kształcie notch’a z iPhone do kilku osób. Najnowsze są moim zdaniem po prostu kiepskie. Każdy wie, że na potrzeby reklamy można mocno nagiąć rzeczywistość, operując warunkami zdjęć. Inne matryce, ogniskowe, czy działanie AI pozwala mocno manipulować końcowym zdjęciem, nawet jeżeli takowe zostały wykonane na obu urządzeniach.