Samsung otwiera trzy centra sztucznej inteligencji | DailyWeb.pl

Samsung otwiera trzy centra sztucznej inteligencji

Opublikowano 3 miesiące temu -


Samsung stworzył 3 ośrodki rozwoju i badań nad sztuczną inteligencją w Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Rosji. Mają wykorzystać AI do budowy urządzeń elektronicznych.

Centra zlokalizowane są w Cambridge, Toronto i Moskwie. Nowe ośrodki mają pomóc w rozwoju i badaniu potencjału sztucznej inteligencji w zastosowaniach konsumenckich. Podlegają one bezpośrednio pod Samsung Research - ośrodkowi badawczo-rozwojowemu funkcjonującemu w ramach Samsung Electronics SET. Wcześniej Samsung Research był zaangażowany w powstanie podobnych ośrodków w Seulu (listopad 2017 r.) oraz w Silicon Valley (styczeń 2018 r.). W związku z intensywnym rozwojem placówek do 2020 roku ma tam pracować aż 1000 osób.

Kto będzie kierował centrami?

W Cambridge będzie to Andrew Blake, który wcześniej był dyrektorem  laboratorium Microsoftu. Jest on specjalistą w zakresie algorytmów komputerowych. Dzięki współpracy z wybitnymi ekspertami centrum w Cambridge będzie odgrywało kluczową rolę w badaniach nad sztuczną inteligencją. Jak mówi sam Andrew Blake:

"Nowe centrum jest wyrazem naszego zaangażowania w rozwój AI. Badania pozwolą nam lepiej zrozumieć ludzkie zachowanie. Skupimy się m.in. na analizie rozpoznawania emocji, co pozwoli rozwijać technologie, które realnie wpłyną na jakość życia"

W Toronto dowodzić będzie z kolei dr Larry Heck - starszy wiceprezes Samsung Research America (SRA) oraz eksperta w zakresie technologii wirtualnego asystenta osobistego. Kontynuowane tu będą badania nad głównymi technologiami AI.

Moskwa będzie wspierana wiedzą rosyjskich ekspertów z zakresu matematyki, fizyki i innych nauk ścisłych. W ramach działania ośrodka podejmowane będą dalsze współprace z ekspertami mającymi pracować nad algorytmami AI.

Jakie złote zasady przyświecają Samsung Research?

Sztuczna inteligencja ma być skoncentrowana na:

  •  użytkowniku - oznacza to personalizację przy wykorzystaniu wielomodalnego interfejsu;
  • ciągłej nauce, dzięki wykorzystywaniu nowych danych;
  • tu i teraz - jako usługa dostępna w każdym otoczeniu;
  • pomocy - pozwalając ograniczyć interwencje użytkownika i odpowiadając na polecenia;
  • ochronie - dba o bezpieczeństwo i prywatność użytkownika.

Niezwykle miło czytać o rozwoju badań nad sztuczną inteligencją i tym jak bardzo są w to zaangażowane duże brandy. Samsung aktywnie działa w tym zakresie nie od dziś, w związku z czym doskonale wiedzą, co robią i z "czym to się je". Na pewno w niedługim czasie jeszcze o tym usłyszymy. Tymczasem trzymajmy kciuki i obserwujmy efekty. Z takim budżetem i wiedzą nie będziemy na nie musieli z pewnością długo czekać.