android

Jak już wcześniej wspominałem, dokonałem zakupu Samsunga Galaxy S. Zalezalo mi na tym by telefon nie był brandowany, tak więc zakup został dokonany nie u operatora komórkowego lecz w sieci sklepów Komputronik. Wszystko było w największym porządku do momentu kiedy zacząłem się zagłębiać w kwestie aktualizacji mojego Androida z wersji 2.1 do wersji 2.2. Aktualizacje przygotowywane i udostępniane są m.in na bazie informacji o SALES CODE, czyli na bazie informacji o rynku na który telefon trafił. Po zweryfikowaniu numeru w swoim telefonie okazalo się, że posiadam oznaczenie KOR. No i tutaj kilka ciekawostek. Samsung Mobile Polska, nie był mi w stanie odpowiedziedź na pytanie czyj jest to branding. Nazwa sugeruje, że może być to domyślne ustawienia telefon ściągnietych wprost od producenta ale nigdzie takiej oficjalnej informacji nie ma, wszystkie bazuja na domysłach. Pomijając fakt, że oficjalnie dostępu do aktualizacji nie posiadam i nie wiadomo czy będę posiadał (nie można ustalić właściciela brandingu) – to pojawia się problem gwarancji. Jeden z autoryzowanych partnerów firmy Samsung przestrzegł mnie, gdy w sytuacji gdy pojawi się usterka telefonu i bede chcial oddać telefon do serwisu pomijajac etap Komputronika, to taki autoryzowany serwis telefon przez oznacznie KOR mi nie przyjmię. Stad pojawia się kolejne pytanie, skoro istnieje podejrzenie ze firma Komputronik pozyskała telefony prywatnym importem czy w takim wypadku gwarancje będzie świadczył Samsung KOREA? No i na koniec ciekawy jestem jeżeli takowa usterka sie pojawi, jak długo będe pozbawiony telefon w ramach naprawy gwarancyjnej (zakładając, że bedzie on serwisowany w np. KOREI?). Masa wątpliwości, masa nie jasności. Czarna magia, co ciekawe Komputronik, nie jest w stanie udzielić mi informacji (przynajmniej nie trafiłem na kompetentnego pracownika)o oznaczeniu KOR ani Samsung Polska. Pozostaje wysłać zapytanie do Producenta?