Badania z użytkownikami obrosły pewnego rodzaju mitem. Że to drogie, że czasochłonne. Tymczasem firmy, które mają je w swoim procesie, mają się lepiej. Jak z tym wystartować?

Adrian jako analityk wie sporo o tym, w jaki sposób zbierać dane i później je analizować. Są to jednak dane ilościowe. W dzisiejszym odcinku postaramy się Wam przybliżyć, w jaki sposób można wystartować z badaniami jakościowymi.

19 lat temu (już prawie 20) Nielsem opublikował raport mówiący o tym, że wystarczy nam 3-5 użytkowników, aby wykryć 75-99% błędów związanych z użytecznością.

Osiągnięcie 100% możliwe było dopiero przy przebadaniu minimum 15 osób. Czy warto wydłużać trzykrotnie czas po to, aby wykryć ten 1%? Nie wydaje się nam.

Porozmawialiśmy także o benefitach, które płyną z badań z użytkownikami i nie chodzi nam tylko o lepszy produkt. Chodzi o pieniądze, ich oszczędność dzięki badaniom może być trochę rozmyta. Warto to wiedzieć, bo badania mogą dostarczyć nam wielu argumentów przydatnych w pracy, gdy mamy do przepchania górę w postaci PMa, który wie lepiej. Przyda się także gdy „od zawsze tak robimy” jest często słyszaną odpowiedzią.

[powerpress]

Możesz obejrzeć ten odcinek również na YouTube lub Spotify. W obu miejscach masz dostęp do poprzednich nagrań.

Subskrybuj DailyWeb na Youtube!