Wprowadzanie zmian dla użytkownika w produkcie może być karkołomnym zadaniem. Często nawet nie tylko nie może, a po prostu jest. Dziś z Adrianem podyskutowałem na ten temat.
Poruszamy kilka kwestii tego, jak wspieranie aktualnego rozwiązania może być pewnego rodzajem blokadą innowacji. Jak ludzie z pozoru nie lubią zmian. Wspominamy, jak to kiedyś było — timeline Facebooka, czy przełomowe zmiany SnapChata, które musieli wycofać po hejcie, jaki się pojawił.
W grach poprzez zmiany w interfejsie, zwłaszcza te wprowadzone przez użytkownika (mody), może dojść do oszustw lub faworyzacji.
Najlepszy dla powerusera interfejs w grachdąży jednak do tego, aby być niewidocznym. Tzw. HUD-y są ukrywane. Jak można poradzić sobie z planowanymi zmianami? Można wybrać ścieżkę Apple — hard way.
Jak przenieść użytkowników na nowy model nawigacji (gesty)? Pozbawić ich starego modelu (home button). W nowych generacjach iPhone’a Apple pozbył się jeszcze jednej funkcji, 3dTouch. Porozmawialiśmy o tym, dlaczego tak mogło się stać.
Zapraszamy! Do wyboru nasz player lub YouTube.
[powerpress]
Poprzednie odcinki najlepiej znaleźć na naszym kanale na Spotify.
https://open.spotify.com/show/0L3V2ByO0taySOTZ9AyjDt