Moto

Ultraviolette F77 – 70 tysięcy zamówień z 70 krajów i spory jak na elektryka zasięg2 min read

28 listopada 2022 3 min read

Ultraviolette F77 – 70 tysięcy zamówień z 70 krajów i spory jak na elektryka zasięg2 min read

Ultraviolette F77 to elektryczny motocykl z Indii, który tuż przed premierą zamówiło już ponad 70.000 ludzi. Można by powiedzieć, że to nie tak dużo jak na Indie, gdyby nie to, że zamówienia pochodziły również z 70 innych krajów! Co jest w nim tak wyjątkowego?

Indie to spory, pojemny rynek, który szybko przyswaja elektryfikacje motoryzacji. W tej części świata działają setki firm produkujących autobusy, ciężarówki, samochody osobowe, motocykle i rowery. Wiele z nich już dziś tworzy pojazdy elektryczne.

Ultraviolette Automotive to nowa firma założona w Bangalore w Indiach przez Narayan Subramaniam i Niraj Rajmohan w 2016 roku. Wykreowali oni wizje nowoczesnych pojazdów, które będą tworzone lokalnie, z lokalnych materiałów i części i będą miały wpływ pozytywny wpływ na zmiany w motoryzacji. Pomysł musiał być bardzo dobry, bo uzyskali sporo funduszy od inwestorów — nawet spośród konkurencyjnych firm (TVS Motor Company, których w nich zainwestował, posiada parasol 90 firm, 3 miliardy dolarów rocznego przychodu i produkuje ponad 3 miliony pojazdów rocznie, które sprzedaje w 60 krajach). Takie wsparcie nie jest bez znaczenia.

Ultraviolette F77 i szaleństwo zamówień

Ultraviolette F77 został poraz pierwszy zaprezentowany w 2019 roku. Od tamtego czasu opracowano finalny projekt motocykla, wybudowano też fabrykę i przygotowano się do produkcji. Projekt robi wrażenie — jest nowoczesny i całkiem dobrze wygląda. To z pewnością przyczyniło się do szalonej reakcji zainteresowanych kupnem, nie jest to jednak główny powód.
Ultraviolette F77
Wydaje się nim być spory jak na tej klasy motocykl, rekordowy wręcz zasięg. Dzięki akumulatorowi o pojemności 10,3 kWh ma on wynieść nawet 307 kilometrów (według krajowej normy IDC). Przedstawiciele firmy twierdzą, że w naturalnych warunkach osiągnięcie 260 km na jednym ładowaniu nie będzie wyzwaniem.
Ultraviolette F77
Ultraviolette F77
Ultraviolette F77 występować będzie w 3 wersjach kolorystycznych — szaroniebieskiej Airstrike, czarnej Shadow oraz głębokiej czerwieni Laser. Dostępne będą też 3 wersje, które różnić będą się specyfikacją. W topowej wersji motocykl będzie dysponował silnikiem o mocy 30.2 kW (prawie 41 KM) oraz 100 Nm momentu obrotowego. Pozwoli to rozpędzić motocykl do ponad 150 km/h.
Ultraviolette F77
Ultraviolette F77
Ultraviolette F77 dysponował będzie rozszerzoną gwarancją na całą konstrukcję. Akumulator objęty został gwarancją na okres 8 lat. Motocykl posiada pełne oświetlenie LED oraz kolorowy wyświetlacz informacyjny, który synchronizuje dane z aplikacją na smartfony.
Ultraviolette F77
Ultraviolette F77
Ultraviolette F77
Sporą niespodzianką jest też cena, w podstawowej wersji (silnik 27 kW, 36.2 hp, 85 Nm, bateria 7.2 kWh z zasięgiem 206 km) wynosi ona 380,000 RS, czyli około 20,860 zł. Topowa wersja z baterią 10.3 kWh, zasięgiem 307 km oraz silnikiem 30.2 kW to koszt 25,000 zł. To całkiem niedużo jak za motocykl o takich parametrach. Nic więc dziwnego, że zebrano ponad 70,000 zamówień, które spłynęły z 70 różnych krajów. Pierwsze egzemplarze mają trafić do nabywców już w marcu 2023 roku.
Więcej informacji na stronie producenta.

Zawodowo, całkowicie ktoś inny niż mogłoby się wydawać. Jego największe namiętności prócz żony to dobre piwo, ostre papryczki i świeżo palona kawa w hurtowej ilości. Uwielbia nowe technologie i gadżety, ma też spory sentyment do tych starych. Mówi o sobie, że jest „roztańczonym puchem tego świata”.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x