Auto Wieści

Renault Mégane eVision oraz Dacia Spring to elektryzujące i elektryczne nowości od grupy Renault3 min read

23 października 2020 4 min read

Renault Mégane eVision oraz Dacia Spring to elektryzujące i elektryczne nowości od grupy Renault3 min read

Podczas wydarzenia Renault eWays Renault przedstawia dużo ciekawostek dotyczących przyszłości firmy. Oprócz niwelowania śladu węglowego, który ma być neutralny do 2050 roku, francuska firma pokazała również dwa nowe pojazdy. Są to Renault Megane eVision oraz Dacia Spring, o której już sporo słyszeliśmy.

To już 10 lat, od kiedy Renault pokazało elektryczny i szalenie popularny model Zoe. Od tamtego czasu na ulice wyjechało przeszło 350 000 zelektryfikowanych pojazdów tej firmy, które reprezentują 8 różnych modeli. Do grupy tych pojazdów dołączają również pojazdy hybrydowe, które oferowane są jako opcja dla kilku modeli.

Renault planuje mieć realny i pozytywny wpływ na środowisko. Nie tylko to, w którym poruszają się pojazdy, ale również, to którym są wytwarzane. Producent zapowiedział, że do 2030 roku obniży emisję CO2 aż o 50%. W 2050 będzie ona już na poziomie zerowym. Do końca 2020 roku wszystkie nowe modele Renault będą oferowane jako wersje elektryczne lub hybrydy. Takie wersje za 5 lat stanowić będą aż 50% sprzedaży Renault. Największą niespodzianką są jednak dwa elektryczne model, które oficjalnie zaprezentowano.

Dacia Spring ma być najtańszym elektrykiem na rynku

Dacia Spring Electric: najtańszy samochód elektryczny w Europie?

Dania Spring

Dacia Spring to model, którego spodziewamy się już od jakiegoś czasu. Spodziewaliśmy się tego, że pojazd ma być tani i trochę odbije się to kosztem parametrów jezdnych. Teraz wiemy dlaczego. Dacia Spring to pojazd, który na razie nie będzie oferowany osobom prywatnym. Głównymi klientami zainteresowanymi tym modelem mają być firmy i usługi carsharingu. To właśnie dlatego Spring dostępny będzie w kilku wersjach, jak chociażby Cargo o zwiększonej pojemności załadunku. Nie podano ceny pojazdu. Dacia komunikuje jednak pojazd jako „najtańszy elektryk na europejskim rynku”. Spodziewamy się więc ceny poniżej tej, którą należy zapłacić za Skoda Citigo iV (około 73 000 zł).

Dacia Spring

Dacia Spring oferuje zasięg do 225 km w mieście oraz 192 km w trybie mieszanym a bateria to pakiet ogniw o pojemności 28,6 kWh. Spring ma moc 33 kW, czyli 45 KM oraz moment obrotowy równy 125 Nm. Prędkość maksymalna to jedynie 125 km/h, co powinno jednak wystarczyć w mieście i terenach podmiejskich.

 

Renault Megane eVision: dynamiczny kompaktowy hatchback Renault Megane eVision

Nowe Renault Megane eVision to w zasadzie koncept produkcyjny. Oznacza to tyle, że chociaż jest to prototyp, to jest on bliski wersji produkcyjnej (podobno w aż 95%). Na ulice ma trafić jeszcze przed końcem przyszłego roku.

Renault Megane eVision

Wygląd nowego elektrycznego Renault może zwiastować zmiany w języku projektowym firmy i mieć wpływ na pozostałe modele w rodzinie. Oczywiście wygląd to sprawa indywidualna, ale mi przypadło do gustu elektryczne Renault. Odważny i nowoczesne wzornictwo podkreślane jest tu głównie przez „światło” to charakterystyczna cecha wszystkich marek Renault. Cała iluminacja i spektakl, który jest przed nami odtwarzany zawdzięczamy systemowi LIVINGLIGHTS, który nie tylko ma wzbudzić w nas poczucie obcowania z nowoczesnością, ale również pokazać, że światło to integralna część linii nadwozia.

Renault Megane eVision

Nowe Renault całkiem sprawnie wpisuje się również w nasze oczekiwania względem samochodów elektrycznych. Pojazd ma długość 4,21 m, jest więc mniejsze od obecnej generacji spalinowej o aż 149 mm. Mimo to przedstawiciele firmy twierdzą, że zachowano komfort znanego nam modelu. Wszystko dzięki konstrukcji pojazdu elektrycznego jak na przykład rekordowo cienka 11-centymetrowa bateria w płycie podłogowej. Ogniwa do niej pochodzić będą z fabryki LG Chem, która znajduje się pod Wrocławiem.

Renault Megane eVision

Pojazd będzie legitymował się mocą aż 160 kW, co odpowiada około 218 KM. Wspomniany supercienki akumulator ma pojemność 60 kWh. W praktyce ma to pozwolić na 385 km zasięgu w trybie mieszanym oraz nawet 450 km w mieście. Szybie ładowanie ma zapewnić już 200 km zasięgu po pierwszych 20 minutach ładowania.

Renault Megane eVision Renault Megane eVision Renault Megane eVision

Więcej informacji na tej stronie.

Źródło: Materiały Prasowe.