Auto Wieści

Ostatnie spalinowe Mini w 2025. W 2030 w sprzedaży tylko elektryki2 min read

15 marca 2021 2 min read

Ostatnie spalinowe Mini w 2025. W 2030 w sprzedaży tylko elektryki2 min read

Wedle najnowszych doniesień niemiecka marka z angielską przeszłością żegna się z pojazdami spalinowymi. W 2025 zostanie wprowadzony na rynek ostatni model spalinowy, a w 2030 takie pojazdy definitywnie przestaną być sprzedawane.

Legendy MINI chyba nie trzeba tłumaczyć. To pojazd, który produkowany był w tej samej formie przez blisko 40 lat. W ciągu tego czasu pojazd tryumfował w rajdach i wyścigach, plebiscytach na najlepszy samochód, zmotoryzował sporą część społeczeństwa Wielkiej Brytanii oraz tamtejszego biznesu. Co najważniejsze dawał też niesamowitą frajdę. Problemy finansowe, w których znalazła się grupa Land Rover Jaguar, doprowadziły do wyprzedaży majątku i podziału firmy. Marka MINI trafiła w ręce BMW. Niestety albo i stety – bo w ciągu kilku następnych lat Niemcy stworzyli naprawdę wyjątkowy pojazd inspirowany legendą.

Wyłącznie elektryczne MINI

Wedle artykułu, który ukazał się w niemieckim Der Spiegel, już w przyszłym tygodniu szefostwo firmy przekaże ciekawe informacje dotyczące przyszłości grupy BMW. Szef BMW, Oliver Zipse ma również odnieść się bezpośrednio do marki MINI. Ma ona pokazać swój ostatni spalinowy pojazd w 2025 roku. Koniec sprzedaży pojazdów spalinowych miałby mieć miejsce już w 2030 roku. Plan zakłada również, że w 2027 roku połowa sprzedawanych pojazdów MINI będzie elektryczna.

Wedle powyższych informacji MINI jako pierwsze w grupie BMW oferować ma pojazdy elektryczne w pełnej gamie. Jako pierwsze ma też zaprzestać produkcji pojazdów spalinowych. Trzeba tu też przypomnieć, że pierwszym elektrycznym modelem firmy był MINI E, który zadebiutował w 2009 roku i już wtedy robił całkiem dobre wrażenie. Przyszłość firmy jest więc już jasna. Z informacji, które przekazano wynika również, że w 2023 roku zaprezentowany zostanie nowa, całkowicie elektryczna wersja MINI Clubman. Będzie ona jednak produkowana w Lipsku w Niemczech, a nie jak dotychczas w Cowley w Wielkiej Brytanii.

Tym, co nie jest na razie jasne to, czy modele spalinowe będą ograniczone lokalną dostępnością. Niektóre kraje mają swoje plany, odnoście blokady sprzedaży pojazdów spalinowych, co może wykluczyć udział spalinowych MINI na ich rynku. Na te informacje musimy jednak poczekać jeszcze jakiś czas.

Źródło: Der Spiegel.