Mercedes zapowiada kolejną elektryczną ciężarówkę: eEconic już niedługo wyjedzie na drogi2 min read
To kolejny krok Daimlera w kierunku elektryfikacji swojej floty. Nowy model będzie oparty na modelu Econic (który dotychczas był dostępny z silnikami Diesla i zasilanym CNG), ale dziedziczy elektryczną platformę z modelu eActros. Niemiecka firma nie każe czekać na swoją elektryczną ciężarówkę zbyt długo i wprowadzi ją niebawem do użytku.
Mercedes eEconic jest pojazdem stworzonym z poczucia odpowiedzialności. Projektanci tego pojazdu wiedzą, że miasta rosną. Wraz z nimi rosną też wymagania co do mobilności, logistyki, środowiska i jakości życia. Już poprzednik (model Econic) wywiązywał się z postawionych mu wymagań miejskich. Teraz Mercedes chce podnieść poprzeczkę jeszcze bardziej. Mercedes ma zamiar zapewnić bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom dróg, nie tylko pieszym, ale również prowadzącym i obsługującym pojazdy specjalnego przeznaczenia.
Jak wspominałem pewien przedsmak tego, dał nam model Econic – mam tu na myśli system DirectVision z panoramicznymi oknami i inteligentnymi systemami wspomagającymi kierowcę.

Nowy napęd, podobne zastosowanie
Elektryczny Mercedes eEconic stworzono z myślą o użyteczności publicznej i komunalnej. Tysiące sztuk tego modelu pracuje na co dzień jako śmieciarki, betoniarki, dźwigi czy też lotniskowe rampy. Elektryczny napęd ma idealnie wpisywać się w taką użyteczność, dzięki temu, że jest on cichy, tani i idealny na krótkich dystansach.
Co więcej, Mercedes planuje testy tego modelu u wybranych klientów, już w przyszłym roku. Doświadczenie zdobyte podczas testów wpłynie bezpośrednio na seryjną produkcję eEconic, która ma się rozpocząć w 2022 roku. Mercedes eEconic wykorzystywać będzie tę samą platformę co model eActros, której seryjna produkcja rozpocznie się w przyszłym roku.
Mercedes eActros oraz eEconic to nie jedyne projekty elektrycznych ciężarówek koncernu Daimler. Obecnie prowadzone w fazie publicznych testów są też ciężarówki Freightliner eM2 i Cascadia oraz dostawczy FUSO Canter.
Źródło: Mercedes.