e-Gravel i Szosa

Greyp zmienia nazwę na Porsche eBike Performance. CEO Bugatti, Mate Rimac, żegna przyjaciół3 min czytania

15 lutego 2023 2 min read

Greyp zmienia nazwę na Porsche eBike Performance. CEO Bugatti, Mate Rimac, żegna przyjaciół3 min czytania

Ta saga się nie kończy, ona się dopiero rozkręca. Mate Rimac, założyciel chorwackiej firmy produkującej elektryczne hiper auta, rowery elektryczne premium i niedawno mianowany CEO Bugatti zdradził na swoim FB niezwykłe wieści.

Zasadniczo nikogo nie powinno to dziwić, ale każdy producent samochodów będzie miał w swojej ofercie elektryczne rowery. To naturalny krok rozwoju i duża szansa na rozwój i dodatkowe pieniądze. Niektóre marki już oferują takie rowery (często produkowane przez zewnętrzne firmy), kto nie nadrobi zaległości, zostanie w tyle.

Saga rodu Porsche

To nie jest nowa historia, jej początek to dość długa linia sensownych wydarzeń, która wygląda jak naprawdę dobry plan.

Zacznijmy jednak od początku. Porsche od dawna ma w swojej ofercie rowery, od jakiegoś czasu również te elektryczne. Dostarcza je inny znany niemiecki producent — marka ROTWILD.

We wrześniu 2020 roku potwierdziły się plotki o ważnych zmianach w strukturze koncernu VW. Miały one na celu wyprowadzeniu marek premium poza struktury samego VW jako udziałowca. Na kanwie tych decyzji Bugatti zostało sprzedane chorwackiej firmie produkujących jedne z najszybszych samochodów na świecie, marce Rimac. Rimac zapłacił za to udziałami we własnej firmie. Tym samym Porsche stało się głównym udziałowcem Rimac. Chwile później dowiedzieliśmy się, że umowa dotyczyła również przejęcia firmy córki Rimac — Greyp. Greyp jest dobrze znaną i cenioną firmą produkującą rowery elektryczne premium. Cechami charakterystycznymi tej marki są na pewno mocne silniki, cyfrowa łączność GSM i wbudowane kamery.

Rimac

Podczas premiery Porsche Taycan Cross Turismo pojawia się zadziwiająca narracja. Rowery elektryczne są częścią elektrycznego świata tej marki. Na prezentacji bardzo dużo uwagi kładzionej jest na możliwość przewożenia rowerów elektrycznych.

W międzyczasie do mediów przebiła się również informacja o tym, że Porsche romansuje z inną niemiecką marką rowerową — Storck. Porsche, a właściwie Porsche Digital GmbH stworzyło razem z Storck wyjątkową markę cyklaer. Wykorzystywała ona system oraz silniki centralne Fazua.

To kluczowa sprawa dla naszej historii. W lutym 2022 roku dowiadujemy się, że Porsche postanowiło kupić firmę Fazua. Kilka miesięcy później, w sierpniu 2022 serwis prasowy Porsche przekazuje wiadomość o planach stworzenia dwóch nowych firm, zajmujących się rowerami elektrycznymi – Porsche eBike Performance GmbH — odpowie za napęd i system a
P2 eBike GmbH — stworzy rowery Porsche.

To wszystko jest dopiero początkiem.

Greyp traci tożsamość, teraz to Porsche eBike Performance

Co ciekawe nie znalazłem tej informacji na korporacyjnych stronach Porsche, Rimac ani nawet Greyp. Jasno i wyraźnie zakomunikował to 33-letni założyciel marki Rimac i aktualny CEO w Bugatti.

Greyp

Mate Rimac, bo o nim mowa, w emocjonalnym wpisie na swoim profilu FB przybliżył historię marki Greyp i podziękował za współpracę swoim „Greypovci” (tak nazywani byli w Chorwacji miłośnicy tej firmy). Przedstawił też najważniejsze osoby i przekazał firmę w ręce Porsche. Wspomniał o oficjalnej nazwie – teraz Greyp to Porsche eBike Performance GmbH z siedzibą w Ottobrunn w Niemczech i zakładami produkcyjnymi w Chorwacji.

 

 

Zawodowo, całkowicie ktoś inny niż mogłoby się wydawać. Jego największe namiętności prócz żony to dobre piwo, ostre papryczki i świeżo palona kawa w hurtowej ilości. Uwielbia nowe technologie i gadżety, ma też spory sentyment do tych starych. Mówi o sobie, że jest „roztańczonym puchem tego świata”.
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
Would love your thoughts, please comment.x