Wieści Moto

Ford Mustang Mach-E: automatyczne aktualizacje, szybkie ładowanie i moc na śniegu7 min read

18 maja 2020 4 min read

autor:

Ford Mustang Mach-E: automatyczne aktualizacje, szybkie ładowanie i moc na śniegu7 min read

Otrzymaliśmy nowe informacje o Fordzie Mustangu Mach-E. Nowy elektryk od Forda prezentuje się naprawdę nieźle. Pisaliśmy o nim tutaj. Niedawno poznaliśmy kilka smaczków, które prezentują nam ciekawe aspekty tego samochodu. Po pierwsze Mach-E będzie miał bezprzewodowe aktualizacje swojego oprogramowania – firma przekazała jak to ma wyglądać w tzw. praniu. Po drugie – Ford testuje szybkie ładowanie. W 10 minut ładowania mamy mieć moc na ponad 100 km. Po trzecie możemy zobaczyć jak samochód elektryczny ze stajni Forda prezentuje się na śniegu – koniecznie zobaczcie film umieszczony na końcu. Pokazuje moc Mustanga.

Bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania

Ford potwierdził, że jego Mustang Mach-E będzie miał system bezprzewodowych aktualizacji (OTA). Te aktualizacje w locie mocno wykorzystuje Tesla, która co jakiś czas dodaje nowe funkcje. Volkswagen też już potwierdził, że jego ID.3 będzie aktualizowane automatycznie. Mam jednak obawy o to, czy po takiej aktualizacji auto się nie posypie. Przykładem mogą tu być np. aktualizacje Windowsa – które czasami są po prostu nieudane. Wychodzisz rano do pracy, wsiadasz do fury za tysiące, a tam „Trwa aktualizowanie. Proszę czekać…”.

Bezprzewodowe aktualizacje otwierają nowe drzwi dla producentów, zapewniając im sposób na ciągłe uaktualnianie pojazdów już po ich zakupie. Tesla używa aktualizacji OTA w celu ulepszenia funkcji swoich produktów. Można to postrzegać, że dostajemy produkt niedopracowany, ale w przyszłości będzie lepszy. Przykładem jest Volkswagen, który uznał, że trzymanie się daty wprowadzenia elektrycznego hatchbacka ID.3 jest ważniejsze niż rozwiązywanie wszystkich błędów oprogramowania – a ono mocno w ID.3 kuleje. Niemiecka marka założyła, że błędy zostaną naprawione później.

Ford obiecuje, że jego całkowicie elektryczny crossover pozostanie aktualny dzięki cyfrowym aktualizacjom, które można wykonać z dowolnego miejsca. Mówi się, że zmiany oprogramowania zajmują mniej niż dwie minuty i są „praktycznie niewidoczne dla klientów, dzięki innowacyjnej platformie połączonej z chmurą, która utrzymuje bieżące oprogramowanie do czasu, aż nowa wersja będzie gotowa”.

W rzeczywistości wiele zmian zostanie wprowadzonych bez wiedzy kierowcy, aby zapewnić wyjątkowo płynną prezentację. Właściciele będą mogli sprawdzić, jakie oprogramowanie zostało zainstalowane według własnego uznania.

„Piękno Mustanga Mach-E polega na tym, że to, czego doświadczają nasi klienci pierwszego dnia, to dopiero początek – z czasem będzie ewoluować, aby dodać jeszcze więcej funkcji i możliwości”, powiedział John Vangelov, menedżer ds. Usług w Ford Motor Co. w oświadczeniu. „Nasze sprytne aktualizacje bezprzewodowo minimalizują przestoje dzięki niewiarygodnie szybkiej aktywacji i zapewniają, że Twój Mustang Mach-E jest zawsze lepszy, nawet gdy śpisz”.

Ford tłumaczy, że niemal wszystkie moduły komputerowe Mustang Mach-E można aktualizować bezprzewodowo. Dzięki czemu ​​Ford może zapewnić ulepszenie wydajności i zupełnie nowe funkcje, które mogą nie istnieć, gdy klienci po raz pierwszy przyjmą dostawę swoich pojazdów.

Niektóre aktualizacje będą praktycznie niewidoczne dla klientów, którzy mogą wybrać regularny czas uaktualniania (na przykład w środku nocy), gdy ich Mustang Mach-E jest zaparkowany. Wiele aktualizacji zostanie ukończonych niemal natychmiast po uruchomieniu pojazdu przez klienta, a alerty w pojeździe poinformują go o zainstalowanych ulepszeniach. Wiele można ukończyć w czasie krótszym niż dwie minuty, a bardziej złożone aktualizacje, które mogą wymagać dłuższego parkowania pojazdu, można zaplanować, gdy klienci uznają to za najwygodniejsze.

Producent zapowiedział, że pierwsze aktualizacje zostaną wydane około sześć miesięcy po uruchomieniu produkcji Mach-E.

Szybkie ładowanie – w 10 minut do setki

Ford ciągle udoskonala swojego elektrycznego Mustanga. Najnowsze testy firmy pokazują, że czas ładowania Mustang Mach-E poprawił się o prawie 30 procent w porównaniu z wczesnymi szacunkami, osiągając średnio 119 km zasięgu w ciągu 10 minut dzięki szybkiemu ładowaniu IONITY, gdy samochód jest z napędem na tynie koła i wyposażony w akumulator o większym zasięgu.
W rzeczywistych testach uzyskano szacunkową poprawę zasięgu jazdy wynoszącą 26 km lub prawie 30 procent w porównaniu z poprzednimi, bardziej konserwatywnymi symulacjami komputerowymi dla Mustanga Mach-E mającego większy akumulator, z napędem na tylne koła (RWD).

„Klienci Mustanga uwielbiają otwartą drogę, a krótszy czas ładowania oznacza więcej czasu na jazdę”, powiedział Mark Kaufman, dyrektor globalny ds. Pojazdów elektrycznych. „Postawiliśmy priorytet, aby przyspieszyć ładowanie Mustanga Mach-E, i nadal współpracujemy z dostawcami, aby udostępnić jeszcze więcej punktów ładowania za pośrednictwem FordPass, aby ułatwić ładowanie”.

Model Mustanga Mach-E z napędem na wszystkie koła (AWD) w ciągu 10 minut ładowania dodaje do zasięgu średnio 107 km. Obie wersje AWD, jak i RWD osiągają od 10 do 80 procent ładunku w 45 minuty.W mniejszym akumulatorze w Mustang Mach-E doładowuje się zasięg średnio o 91 km w ciągu 10 minut ładowania dla RWD i 85 km dla modeli AWD. Z 10 do 80 procent akumulator naładuje  w 38 minut. W pełni naładowanym Mustangiem Mach-E będziemy mogli przejechać do 600 km (WLTP).

W Europie pojazdy Mustang Mach-E będą wspierane przez wiodący w branży ekosystem rozwiązań Ford Charging Solutions, który ma zapewnić bezproblemowy, zintegrowany dostęp do ładowania w domu i całej Europie.

Na początku tego roku prezes Ford of Europe Stuart Rowley wezwał rządy, przemysł i instytucje do wsparcia dążenia do elektryfikacji poprzez szybszą rozbudowę publicznej infrastruktury ładowania. Jednocześnie firma zobowiązała się i realizuje plany wprowadzenia 1000 stacji ładowania w zakładach Forda w całej Europie w ciągu najbliższych trzech lat, aby uczynić ładowanie prostym i wygodnym dla pracowników.

Moc Mustanga na śniegu

Ford przygotowuje Mustanga do zimy 😉 Całkowicie elektryczny SUV Mustang Mach-E, ma sprostać nawet najtrudniejszym warunkom drogowym. A to wszystko dzięki dostępnemu napędowi na wszystkie koła, co wg Forda jest kluczową cechą, która pomaga przyciągnąć nowych klientów do tej marki.

Dostępny system napędu na wszystkie koła Mustang Mach-E cieszy się popularnością wśród klientów w Stanach Zjednoczonych, szczególnie w północnych i środkowo-zachodnich stanach – i zdecydowana większość rezerwacji w Nowej Anglii obejmuje napęd na wszystkie koła.

Ford przetestował całkowicie elektrycznego Mustanga Mach-E w ekstremalnie zimnych i niebezpiecznych warunkach w Smithers Winter Test Center, 300 hektarowym obiekcie światowej klasy na górnym półwyspie Michigan. Tutaj inżynierowie ds. rozwoju Forda pracowali nad oceną wydajności na najtrudniejszych drogach i w najtrudniejszych warunkach.

„Dostępny napęd na wszystkie koła Mach-E ma na celu wzbudzić zaufanie kierowcy w każdych warunkach” – powiedział Robert Iorio, kierownik ds. Inżynierii pojazdów Ford Mustang Mach-E. „Zespół zintegrował napęd e-drive, kalibrację napędu na wszystkie koła i kontrolę hamulca w sposób optymalizujący precyzyjne umiejętności motoryczne, aby umożliwić natychmiastową reakcję w warunkach niskiej przyczepności i zapewnić osiągi oczekiwane od Mustanga – nawet na śniegu. ”

Wszystkie elementy walki Mustanga z pogodą można zobaczyć na przygotowanych filmach.

W pierwszym filmie inżynierowie Forda pokazują samochód i opowiadają dlaczego testują go w takich warunkach.

W drugim filmie mamy 6 minut czystej jazdy Ford Mustang Mach-E:

W pełni elektryczny Ford Mustang Mach-E przewodzi szybko rozwijającej się gamie zelektryfikowanych pojazdów Forda. To jeden z 18 nowych zelektryfikowanych pojazdów, które firma wprowadzi do Europy przed końcem 2021 r. Ford pierwotnie przewidział pierwsze dostawy Mustanga Mach-e na koniec 2020 roku, ale kryzys związany z COVID-19 sprawił, że do końca nie wiadomo, kiedy dokładnie premiera tego samochodu się odbędzie. Na razie producent samochodów powiedział tylko, że chce poczekać na otwarcie fabryk, zanim omówi perspektywę dalszych opóźnień.

Źródło: Aktualizacje Mustanga , Zasięg Mustanga , Mustang w zimie