e-Gravel i Szosa Testy

Fenix BC26R latarka rowerowa dla wymagających o mocy 1600 lumenów (pierwsze wrażenia)4 min czytania

18 maja 2022 4 min read

Fenix BC26R latarka rowerowa dla wymagających o mocy 1600 lumenów (pierwsze wrażenia)4 min czytania

Chociaż dzień jest już coraz dłuższy, każdy rowerzysta powinien posiadać w obwodzie porządną lampę. Kilka dni temu dostaliśmy do testów Fenix BC26R. To mocny zawodnik, dla osób ceniących jakość.

Mieliśmy już kilka recenzji na DailyWeb i Rozładowanych, które wykraczały lekko poza tematykę obu serwisów. Jesteśmy fascynatami i piszemy dla takich samych osób. Nie dziwcie się więc, że kolejny raz bierzemy na tapet światełka rowerowe. Tym razem, mamy jednak coś, co niewątpliwie jest produktem premium.

Fenix BC26R nowoczesne ogniwo i 1600 lumenów mocy

Możliwe, że nie znacie firmy Fenix. Warto jednak nadrobić zaległości. Jej produkty są zaawansowane, perfekcyjnie wykonane a cała oferta niezwykle bogata. Warto też wiedzieć, że to producent sprzętu z Azji, który ma ponad 20-letnie doświadczenie i ugruntowaną opinię marki premium. Ja spotkałem się po raz pierwszy z jej produktami ponad 13 lat temu — od tamtego czasu, jestem fanem firmy a przez moje ręce przeszło kilka różnych produktów tej firmy, które czasem kupowałem też prywatnie.

IMG 4663

Fenix ma w swoim portfolio sprzęt na każdą okazję. Również dla rowerzystów — w tym wypadku lampy rowerowe oznaczone są symbolem „BC”. Model, który do mnie dotarł to całkiem świeża konstrukcja, która charakteryzuje się kompaktową konstrukcją, sporą mocą i rewelacyjnym systemem montażu.

IMG 4568

Warto więc podać kilka podstawowych parametrów. Latarka, czy też poprawnie — lampa rowerowa, ma moc 1600 lumenów i jest zasilana wymiennym ogniwem 21700 o pojemności 5000 mAh. Światło emitowane jest w 5 trybach — niskim (50 lumenów, 65 godzin pracy), średnim (200 lumenów, 18 godzin pracy), wysokim (600 lumenów, 9,5 godziny pracy), turbo (1600 lumenów, 3,5 godziny pracy) oraz migającym (600 lumenów).

IMG 4571

Całość została wykonana z wysokiej jakości aluminium. Fenix BC26R spełnia normę IP68 więc można używać go w dowolnych warunkach, w których przyjdzie nam jeździć rowerem (nawet jeśli będzie to rowerek wodny 😉 ). Testowany sprzęt to kolejny model tego producenta, który posiada port USB do ładowania. W zestawie z lampą znajdziemy wspomniane ogniwo, kabelek USB C, system mocowania na kierownicy roweru, zapasową uszczelkę oraz instrukcję obsługi.

IMG 4660

Fenix BC26R kosztuje w chwili pisania artykułu 399 zł w oficjalnym sklepie.

Pierwsze wrażenia

Wspominałem o tym kilkukrotnie, ale powtórzę — jestem fanatykiem latarek i wszelkich światełek (zwłaszcza rowerowych). Możecie sobie więc sobie wyobrazić, jak bardzo cieszyłem się na możliwość testowania tego sprzętu.

IMG 4595

Wiedziałem jednak czego się spodziewać. Co prawda to całkiem nowy sprzęt, ale śledziłem jego premierę. Dobrze poznałem wszelkie wady i zalety, jeszcze zanim skontaktowała się ze mną Pani z firmy Fenix i zanim zobaczyłem lampę na własne oczy.

IMG 4650

Mimo wszystko, po otrzymaniu i otwarciu paczki, nadal byłem zaskoczony. Fenix kolejny raz pokazał sprzęt świetnie wykonany, który sprawia wrażenie jak gdyby wszelkie inne, konkurencyjne produkty były jedynie zabawkami. Zarówno użyte materiały jak i precyzja wykonania (np. spasowanie gwintów) nie pozostawia złudzeń, że to faktycznie produkt najwyższej klasy.

IMG 4608

Ucieszył mnie nie również widok USB C, bo nadal nie jest to standard na rynku (zwłaszcza rynku latarek i świateł rowerowych). Po kilku chwilach i obyciu się ze sprzętem postanowiłem go zamontować na rowerze. System mocowania to również mocna strona tego zestawu. Jeżdżę stale na trzech rowerach — fitnesowym (do pracy), gravelu (bo lubię) i elektrycznym commuterze (w chwilach słabości). Każdy z rowerów ma inną kierownicę a każda kierownica inną średnicę. Możecie się więc domyśleć, jak wielkim problemem jest dla mnie montaż światła. Przyznam się już w tym miejscu (a szerzej opiszę to we właściwej, pełnej recenzji), że uchwyt od Fenix BC26R jest świetny!

IMG 4653

Miałem też okazję kilka razy jechać w nocy i przekonać się jak świeci ta lampa. To chyba najważniejsze i nie ulega wątpliwości, że przy cenie 399 zł, będę od tego sprzętu wymagał naprawdę wiele. Zarówno moc, rozkład trybów jak i charakter światła sprawiają wrażenie, że będzie naprawdę się zaprzyjaźnimy z BC26R. Nie uprzedzajmy jednak faktów, pełna recenzja już niedługo!

 

Zawodowo, całkowicie ktoś inny niż mogłoby się wydawać. Jego największe namiętności prócz żony to dobre piwo, ostre papryczki i świeżo palona kawa w hurtowej ilości. Uwielbia nowe technologie i gadżety, ma też spory sentyment do tych starych. Mówi o sobie, że jest „roztańczonym puchem tego świata”.
Subscribe
Powiadom o
guest
31 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
SnejQ

To chyba nie miałeś z marką Olight styczności. Kup sobie Batona 3 to zmienisz zdanie i ulubioną markę latarek. Baton 3 jest niewiele słabszy światłem od tej rowerówki, znacznie mniejszy i lżejszy, ładowanie magnetyczne (a nie USB czyli wodoszczelność między bajki), wymienne akumulatorki itd. poczytaj w www 🙂

Kabson

Tylko 1600 lumenów ? Ja na hulajce mam prawie dwa razy tyle i mi braknie jeżdżąc nocą. 😏

Konrad

Wątpię. Przecież to już samo światło odbite razi

Michał rider

Przecież wiadomo że jeśli chodzi o lampki to wymiata bontrager.
No ale wiadomo jeden woli księżniczki a drugi jak mu nogi śmierdzą..

Last edited 2 lat temu by Michał rider
Konrad

Ja właśnie mam IONPRORT od 3 msc. i złego słowa o niej powiedzieć nie mogę. Zamówiłem tego Fenixa i zobaczymy, która się będzie lepiej sprawować

Artur

A ja tylko dopytam, ta latarka, wzorem BC25R, nie posiada tzw. „odcięcia”? Bo nigdzie w żadnym opisie nie mogę tego wyczytać…bardzo podoba mi się moc, tym bardziej, że jesień i zima również staram się jeździć na rowerze, ale fajnie by było nie oślepiać innych rowerzystów, biegaczy czy kierowców (choć do poruszania się po mieście przy słabszych trybach pewnie byłby to mniejszy problem).

Artur

Dziękuję 🙂 ehhh czyli szukam dalej. Bo gdyby tak Fenix zrobił BC25R ale z mocniejszą diodą to już nic więcej był nie potrzebował 😁

Krzysztof

Nie ma odcięcia czyli linii światła, jak poprzednia Fenix 25r ? Porażka 🙁

Dan

Własnie ta latarka ma razic kierowców. Niech wiedza ze jedzie rower. Moj kolega został potrącony przez skrecające auto jadące z przeciwnego kierunku. Oslepiające słonce zza pleców rowerzysty spowodowało ze nie widział go kierowca.Kumpel mówił ze gdyby miał dobre światło przednie to nie byłoby kłopotu

Waldek

Napisałbyś, czy to prawda z tymi czasami. Czy nie ma w opcji mocowania gopro i czy to 1600 to oślepia wszystkich…

Rafał

No to fajnie, że nie miałeś czasu naładować lampkę i włączyć ją, żeby leżała włączona na półce w pokoju. 600 lumenów 10 godzin to brzmi z góry jak kompletna bzdura, bo przeciętna lampka poniżej 400 lumenów świeci do 6 godzin. Szukałem recenzji, ale jak zawsze znajduję jakieś blogowe bazgroły. Tragedia.

Dex

Niestety, zarówno BC21R jak i BC26R mają wyssane z palca czasy pracy… Tak jak dołączone akumulatory pojemność. Polecam sprawdzone 21700 5000mAh albo 18650 3500mAh, bo inaczej te czasy z opakowania to farsa.
Dodatkowo, zdarzało się, że wyłączona lampka rozładowywała aku. Fenix niestety został mocno w tyle i z „premium” ma tyle wspólnego, co Bontrager z niskimi cenami.

Konrad

Używam od 3 miesięcy Bontrager IONPRORT. Z ciekawości zamówiłem tego Fenixa. Dam znać jak się będzie sprawować i która lepsza

Artur

Więc która latarka sprawuje ( swieci ) lepiej ? Bontrager 1300lm czy Fenix ?

Artur

No tak ona ma 1600 lm ale tylko przez około 10 minut swieci z taka mocą później spada do 700 lm i tak już swieci te 3,5 godziny 😐 Jest wykres na stronie polskiej dystrybucji .
Bontrager raczej swieci ze stałą mocą 1300 lm przez 3,5 godziny .
To taka różnica .

Artur

Nie sądzę żeby to był błąd producenta 🙂 czego dowodem jest ten film https://youtu.be/HgEoQmzkcbw

Czy to Convoy 1800 lm czy Fenix 1600 lm nigdy nie będą świeciły dłużej niż 10-12 minut deklarowaną mocą . W szczegóły nie będę wchodził . Tylko nieliczne latarki od wiodących producentów ( niewymienne aku ) świecą ze stałą mocą przez czas który jest podany w karcie producenta , m.in. Cateye niektóre modele i oczywiście Bontrager . Długo zastanawiałem się nad zakupem latarki Fenix albo Bontrager na szczęście wybrałem Bontrager Ion Pro Rt 1300lm . Bezapelacyjnie Bontrager to najlepsza latarka na świecie 👍🔦🙂

Wojciech

1300 lm – 1,5 godz., 800 lm – 3 godz., 400 lm – 6 godz., tryb nocny migania – 26 godz., tryb dzienny migania – 22 godz. Czasy świecenia bontragera. Coś pomyliłeś

Daniel

Miałem tą latarkę przez kilka dni. Niestety ona nie świeci z mocą 600 lumenów przez 9,5h. To jest marketingowa ściema. Po około 1,5-2 godzinach zaczyna świecić z mniejszą mocą ale dalej w trybie „600” Lumenów. Nie polecam tej latarki tym którzy by chcieli z nią jechać przez całą noc.

Daniel

W sumie właśnie szybki spadek mocy świecenia u mnie był powodem zwrotu. Jak dla mnie są lepsze latarki niż ta.

31
0
Would love your thoughts, please comment.x