Wieści Auto Transport

Fiat Chrysler stanie do walki z Tesla, Rivian, HUMMER i innymi. Elektryczny pick-up zadebiutuje prawdopodobnie jako RAM3 min read

30 października 2020 2 min read

Fiat Chrysler stanie do walki z Tesla, Rivian, HUMMER i innymi. Elektryczny pick-up zadebiutuje prawdopodobnie jako RAM3 min read

To było do przewidzenia, chociaż nie sądziłem, że usłyszymy taką deklarację tak szybko. Oczywiście wypowiedz szefa FCA jest oszczędna w słowach, można z niej jednak sporo wywnioskować. To już pewne, Fiat Chrysler stworzy elektrycznego pickupa pod marką RAM. Będzie on konkurował z Tesla Cybertruck, Rivian, HUMMER Fordem F-150 electric oraz innymi zapowiedzianymi pojazdami. Czas więc nagli!

Elektryczne pick-upy to nadal dziewiczy rynek. Nie widzieliśmy jeszcze żadnego solidnego pojazdu, który reprezentowałby tę klasę. O miano pierwszego takiego pojazdu walczy Tesla, Rivian, Ford, HUMMER od GMC oraz kilka innych mniejszych firm. Kto będzie pierwszy nie wiadomo, Fiat Chrysler Automobiles ma jednak zamiar dołączyć do tej rywalizacji.

HUMMER wraca jako elektryk. GMC pokazuje 1000 konne monstrum: 3 sekundy do setki, dwa bagażniki, tryb kraba i kamery pod samochodem, a to jeszcze nie wszystko

Elektryczny pick-up od Fiat Chrysler pod szyldem RAM

Kiedyś Dodge RAM, dziś osobna marka. RAM to w zasadzie głównie pojazdy pick-up w kilku wersjach o oznaczeniach – 1500, 2500 oraz największej 3500. Każdy z tych modeli różniących się wielkością oraz silnikami dysponuje specjalnymi wersjami od użytkowych, przez luksusowe po wersje terenowe. Model 1500 dostępny jest również w wersji TRX, która ma ponad 700 KM. W stanach marka RAM oferuje również pod swoim szyldem dostawcze pojazdy Fiat Ducato oraz Doblo.

Podczas konferencji FCA odnośnie wyników, gazeta Detroit Free Press wychwyciła słowa CEO firmy Mike Manleya. Słowa te nie są zbyt precyzyjne, ale jak wspomina Detroit Free Press, dają wiele powodów do spekulacji.

I do see that there will be an electrified Ram pickup in the marketplace, and I would ask you just to stay tuned for a little while, and we’ll tell you exactly when that will be.” – odpowiedz CEO FCA na pytanie jednego z uczestników konferencji.

Powyższe słowa jasno potwierdzają zainteresowanie FCA segmentem elektrycznych pick-upów. Znacznie ciekawiej robi się, gdy przypomnimy sobie poprzednie słowa, które wypowiedział podczas konferencji odnośnie wyników w II kwartale 2020 roku. Dla FCA rynek pick-upów jest bardzo ważny, a firma nie będzie bezczynnie przypatrywać się z boku, gdy ich pozycja będzie słabnąć.

Obviously, pickup trucks is a key franchise for us, and we’re not going to sit on the sideline if there is a danger that our position gets diluted going forward.” – wypowiedz Mike Manleya z poprzedniej konferencji, w II kwartale.

Wychodzi więc na to, że z biernego zainteresowania FCA przyszło do konkretnego planowania. Musimy jednak uzbroić się w cierpliwość i czekać na kolejne fakty. Dalszego firma zmieniła plany w ciągu zaledwie trzech miesięcy? Bo mowa o sporym kawałku tortu, który mogą ugryźć firmy, które nie liczyły się dotychczas na rynku.

W USA w rankingach sprzedaży liderami są Ford z serią F, Chevrolet z modelem Silverado oraz właśnie RAM. Do niedawna liczyły się jedynie dwie pierwsze firmy, których właściciele często prowadzą między sobą spory. Ostatnie dwa lata to znaczne spadki sprzedaży pick-upów. Pozycję lidera nadal dzierży Ford. Chevroleta wyprzedził jednak RAM, który świetnie sobie radzi i zaczyna niebezpiecznie zbliżać się wynikami sprzedaży również do Forda.

Analitycy wieszczą zmiany na rynku. Elektryczne pick-upy, jak te of Tesla i Rimac mogą mocno pomieszać szyki aktualnym liderom. Są nowoczesne, szybkie i ekologiczne, co ma coraz większe znaczenie dla nowego pokolenia użytkowników takich samochodów. Nie dziwne więc, że również „stara gwardia” myśli o pojazdach elektrycznych.

Źródło: Detroit Free Press.