HUMMER wraca jako elektryk. GMC pokazuje 1000 konne monstrum: 3 sekundy do setki, dwa bagażniki, tryb kraba i kamery pod samochodem, a to jeszcze nie wszystko3 min read
Po dziesięciu latach nieobecności na rynek wraca pojazd niemal kultowy. Oczywiście pamiętamy, że to pojazd, który wywołuje sprzeczne emocje nawet wśród największych fanów. Nowy, elektryczny HUMMER jest szalenie szybki, potwornie mocny i świetnie się prowadzi. Dodatkowo jest przestronny i dobrze wyposażony. Ideał? Chyba tak 😉 .
Po niemal 10 latach nieobecności wreszcie wraca. To on niezniszczalny i legendarny HUMMER. Oczywiście te pojazdy nigdy nie były niezniszczalne, a ich legenda to powielane opinie o opancerzonych jednostkach wojskowych HMMWV, które potocznie i pieszczotliwie nazywano „humvee”. Jego cywilna wersja, model H1 to pojazd z innej epoki. Modele H2 i H3 miały wady, które odpychały nawet największych miłośników tego modelu. Przykład? Chociażby spalanie, które znacznie przekraczało 20 litrów na setkę. Niesamowicie mnie cieszy, że najnowszy model wraca w postaci elektryka. Co najciekawsze – nie byle jakiego!
General Motors: Hummer EV będzie pierwszym elektrycznym pick-upem na rynku
GMC HUMMER to pierwszy elektryczny pickup
Tak, o dziwo to prawda. Nie to jest jednak najlepsze. GMC, które posiada markę HUMMER naprawdę dobrze odrobiło lekcje. GMC HUMMER to pojazd nowoczesny i ekologiczny. Jest potwornie szybki i mocny, świetnie sprawdzi się w terenie. Oferuje też dużą wygodę i aż dwa bagażniki.

GMC podkreśla wiele aspektów, którymi kierowano się przy tworzeniu nowego Hummera. Ekologia, wydajność, właściwości jezdne, moc oraz wygoda i luksus. Chyba się udało. Nowy Hummer dostępny będzie w 4 wersjach. Podstawowa EV2 dysponuje dwoma silnikami, zasięgiem 400 kilometrów i mocy 625 KM. Cena w przypadku tego modelu startuje od 79 995 dolarów. Znacznie ciekawiej prezentuje się najmocniejszy z 4 modeli, który nosi oznaczenie EV Edition 1. Ten model posiada 3 silniki i moc około 1000 KM mocy, prawie 15 600 momentu obrotowego, a do setki rozpędza się w 3 sekundy. Zasięg tego modelu to ponad 560 kilometrów na jednym ładowaniu. Każde kolejne 10 minut ładowania pozwoli na dodatkowe 160 kilometrów. Model ten oczekiwany jest na jesień przyszłego roku, niestety rezerwacje na ten model zostały wyczerpane. Wcale się nie dziwię, cena takiego cacka wcale nie jest wysoka — po przeliczeniu około 430 000 zł. To tyle, co nowy 400-konny Dodge RAM Limited w pełnej opcji.


HUMMER to nie tylko siła
Oprócz niesamowitych osiągów pojazd szokuje również innymi sztuczkami. Jego aktywne zawieszenie potrafi się obniżyć o 5 cm podczas szybkiej drogowej jazdy. Potrafi się też podnieść aż o 15 cm, gdy z niej zjedziemy i poruszamy się w terenie. Zawieszenie pozwala również włączyć tryb kraba, a HUMMER będzie jechał wspak na skos. Zresztą lepiej zobaczyć to na powyższym filmie. Pojazd posiada też tryb autonomiczny, który będzie pomagał w jeździe w terenie oraz w manewrach na asfaltowych drogach. Jeśli wolimy sami nim kierować i manewrować na pewno pomocne będą kamery zewnętrzne. Jest ich kilkanaście, w tym kilka pod podwoziem!



Producenci nie zapomnieli oczywiście o wygodzie i dobrym wyposażeniu. Dwa wielkie ekrany systemu infotainments, nagłośnienie firmy Bose, światła LED, które tworzą prawdziwy spektakl świetlny, specjalnie zaprojektowany opony oraz przestronne i wygodne wnętrze. Trzeba również pamiętać o demontowanym dachu ze szklanych paneli i podwójnej przestrzeni bagażowej — pace jak w pojazdach pickup oraz sporej wielkości przednim bagażniku.

Więcej informacji na stronie producenta.