Elektryczne Porsche Boxter EV złapane pod ładowarką — całkiem szybkie ładowanie i po raz pierwszy napęd na 4 buty2 min read
Po raz kolejny tej zimy złapano Porsche Boxter EV na ulicy. Ten model jest mocno testowany i będzie jedną z kilku nowości, które planuje firma.
Kochamy motoryzację i kochamy Porsche, w redakcji Dayliweb mieliśmy okazje testować spalinową wersję Porsche 718 Boxter. Mieliśmy też wielokrotnie opisywać inne modele tego producenta. Przeprowadziliśmy też szczery wywiad z zaprzyjaźnionym właścicielem elektrycznego Porsche Taycan.
Ostatnio pałaliśmy on nowej wersji Taycan, która powinna niedługo ujrzeć światło dzienne. Porsche planuje również elektryczne wersje dwóch spalinowych dotąd modeli — Macan oraz Boxter.
Elektryczne Porsche 718 Boxter znów na spocie
To nie jest zwykła łapanka na ulicy. Felix Hamer to elektroentuzjasta i bloger prowadzący stronę z bardzo ciekawą zawartością. Na swoim koncie Twitter umieścił w jednym z ostatnich wpisów zdjęcia przyłapanego przez niego tytułowego Porsche Boxter EV. Udało mu się je złapać podpięte na stacji ładowania należącej do Ionity.
THANK YOU @nextmove_de for showing us the Porsche 718 Boxster EV fast charging at IONITY!!!
⚡️⚡️⚡️
One can only dream to see this charging curve in real life!#alwaysbecharging#porsche
#718 #nextmove#spotted#nextnews #boxster180 kW avg charging speed at 53% SoC! pic.twitter.com/zYdbIiScFH
— Felix Hamer • electricfelix (@electricfelix) February 3, 2023
Dzięki temu poznaliśmy kilka nowych szczegółów, które na razie były tylko w sferze domysłów. Elektryczny Boxter ładował się z mocą 177 kW przy SoC (State of Charge) wynoszącym 53%. To całkiem dobry wynik w dzisiejszych realiach. Jeśli jednak bierzemy pod uwagę, że platforma PPE (Premium Platform Electric) obiecuje moce ładowania nawet 270 kW, nie jest już tak różowo.


Wiadomo, że ta platforma będzie wykorzystywana w elektrycznych wersjach Porsche Boxter EV oraz Porsche Macan EV. Dzięki niej w topowych wersjach oba modele mogłyby oferować nawet 1088 KM. Platforma w architekturze 800 V pozwalałaby w teorii na naładowanie akumulatora o pojemności 100 kW od 5-80% w 25 minut.

Wiemy też, że Porsche Boxter EV posiadać będzie w jednej z kilku wersji akumulator o pojemności 82 kW. Jego cena powinna wynosić około 80,000 USD, czyli o około 15.000 USD więcej od spalinowego odpowiednika. Porsche planuje debiut tego modelu w 2025 roku. Całkiem możliwe jest jednak, że zobaczymy go wcześniej, jeszcze przed końcem 2024 roku.
Źródło: InsideEV