Auto Wieści

Pierwsza elektryczna CUPRA Born testowana w Arktyce. Premiera już w maju2 min read

13 kwietnia 2021 2 min read

Pierwsza elektryczna CUPRA Born testowana w Arktyce. Premiera już w maju2 min read

CUPRA Born to pierwszy elektryczny model tej młodziutkiej, należącej do SEAT marki. Chociaż model Born bazuje na Volkwagenie ID.3 to ma cechować się własnym charakterem. CUPRA prowadzi też oddzielne testy w okolicach koła podbiegunowego. Premiera już blisko!

O elektrycznej CUPRA Born pisałem już kilka razy. Teraz producent zdradza kolejne ciekawe fakty. Oprócz wideo z testów w ekstremalnych temperaturach zdradzono też przybliżoną datę premiery pojazdu. To już całkiem niedługo, bo na początku maja tego roku.

Cupra ice

CUPRA Born to ten lepszy syn koleżanki mamy

Chociaż ciężko to stwierdzić już teraz, nowa CUPRA Born jawi się jako ten lepszy syn koleżanki mamy, jeśli można się tu posłużyć internetowym memem. Pierwsze problemy Volkswagena ID.3, jak chociażby problematyczne oprogramowanie pozwala sądzić, że warto było poczekać z premierą, tak jak zrobiła to CUPRA. Klienci mają bowiem otrzymać przetestowany w każdych warunkach, gotowy produkt o niezwykłym charakterze.

W komunikacie prasowym zdradzono, że model Born sprostał ponad tysiącu testów, które przeprowadzono blisko koła podbiegunowego. Oprócz całkiem prozaicznych i nieciekawych rzeczy testowano też możliwość eksploatacji w ekstremalnie niskich temperaturach, co może być zmorą dla niektórych elektrycznych pojazdów.

Przetestowano na przykład możliwości grzewcze układu klimatyzacji. Ta nagrzewa kabinę już od pierwszych chwil, gdy zostanie uruchomiona. Podobno to dzięki specjalnemu systemowi kanałów wentylacyjnych, których nie udałoby się stworzyć bez udziału druku 3D.

Osobnym testom poddano też właściwości jezdne. Te testy były wielopoziomowe. Zdradzono, że pojazd testowany był w obwodzie zamarzniętego jeziora. Testowano między innymi dynamiczną kontrolę podwozia (DCC) oraz różne ustawienia amortyzatorów. Co ciekawe, producent nie ułatwił swojemu dziecku tego zadania. Krawędzie zakrętów specjalne wypolerowano, aby łatwiej wprowadzić pojazd w poślizg. Testy przeprowadzono również na asfalcie. Starano się odtworzyć wszystkie możliwe trudne sytuacje oraz warunki na drodze. Czujniki w kołach analizowały zmiany warunków i terenu tak, aby ustalić jak najbardziej stabilny sposób jazdy i hamowania.

Źródło: CUPRA.

Zawodowo, całkowicie ktoś inny niż mogłoby się wydawać. Jego największe namiętności prócz żony to dobre piwo, ostre papryczki i świeżo palona kawa w hurtowej ilości. Uwielbia nowe technologie i gadżety, ma też spory sentyment do tych starych. Mówi o sobie, że jest „roztańczonym puchem tego świata”.
Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *