BMW i4 prawie gotowe. Bawarczycy powalczą z Teslą2 min read
Można by krzyknąć — wreszcie! BMW pokazało elektrycznego sedana, który jest bliżej produkcji, niż można by sobie wyobrazić. Kolejny rywal dla Tesli? Jesteśmy na tak, i to jaki! BMW i4 jest zjawiskowe.
Każdy producent, który postawił na elektryfikację swojego portfolio ma do dyspozycji dwa scenariusze. Produkcję pojazdu, który jest rywalem dla Tesli lub zgoła odmiennego, bliższego ziemi i wygodnego w mieście. Jeśli wybór padnie na rywala Tesli — to ta ponoć ma przewagę 6 lat nad każdym innym produktem. Jest druga ścieżka, którą wybrało BMW — najpierw zaproponowało małe i3 idealne do miasta, teraz pora na coś bardziej luksusowego.
BMW i4 jest bliskie produkcji
BMW ma wiele lat doświadczenia z pojazdami zasilanymi alternatywnymi paliwami, mimo iż mogłoby się wydawać, że pierwsze kroki firma stawiała, projektując model i3. Teraz gdy Bawarczycy zdobyli potrzebne doświadczenie, mogą zaatakować rynek pojazdów premium, który jest im bliższy.

Coś, co jest najważniejszym faktem to to, że BMW podkreśla znaczenie tego modelu dla siebie. Jest on bliski produkcji i wejdzie do niej już w przyszłym roku. To, co widzimy na zdjęciach i filmie nie jest też abstrakcją i w dużym stopniu ma przypominać produkcyjną wersję tego modelu.

Nie chce przytaczać słowo w słowo tego, co firma pisze o stylistyce pojazdu. To dostrzeżecie sami. Wygląda naprawdę futurystycznie. Mimo tego pojazd stworzono z odpowiednim wyczuciem stylu i czasu. Nadal jest on bliski stylistyce, którą znamy i możemy wypatrzeć na naszych ulicach.

Świetny język projektowy, obsługa poprzez gesty i dotyk, manifest przyszłości wyrażony materiałami i światłem czy w końcu dźwięki wydobywające się z pojazdu skomponowane przez Hansa Zimmera dzwięki — to wszystko pokazuje drogę, którą obiera BMW.



Pod maską odpowiednik V8
Nowe BMW i4 zasilane będzie silnikiem elektrycznym, który porównywany jest z emocjami, które niesie prowadzenie spalinowego odpowiednika z V8. Nowy silnik będzie miał 530 KM i napędzać będzie tylną oś. BMW i4 wykorzystuje 5 generację napędu eDrive. Dzięki temu wyjątkowo mocny silnik zasilany jest też nowym pakietem akumulatorów. Ich pojemność to 80 kWh. Deklarowany zasięg pojazdu w trybie WLTP to aż 600 km na jednym ładowaniu.
Więcej informacji można znaleźć w komunikacie prasowym pod tym adresem.
[…] only”, co sugerowałoby, że nie trafi na samochody, to poznaliśmy go właśnie w ramach prezentacji nowego koncepcyjnego modelu i4, co wydaje się dość […]