Wieści

Bentley pracuje nad elektrycznymi silnikami z recyklingu. To nowy kierunek ekologii, ale też potencjalny zysk2 min read

30 marca 2021 2 min read

Bentley pracuje nad elektrycznymi silnikami z recyklingu. To nowy kierunek ekologii, ale też potencjalny zysk2 min read

Bentley, chociaż nie przypomina innych firm motoryzacyjnych, również ma plany dotyczące zrównoważonego rozwoju oraz elektromobilności. Firma poinformowała też, że przyszłe pojazdy opierać się będą na silnikach, których niektóre elementy pochodzić będą z recyclingu.

Od razu wypada tu wyjaśnić, że nie chodzi o żadne znaczące elementy, które mogłyby wpływać na żywotność silnika czy jakość jego pracy. Chodzi o magnesy w silnikach elektrycznych, które produkowane są przy wykorzystywaniu minerałów ziem rzadkich. Czym są takie minerały pisałem kiedyś przy okazji telefonu FairPhone na Dailyweb.

Bentley i magnesy z recyklingu

Już od jakiegoś czasu wiemy, że również Bentley Motors ma plany zelektryfikowania w swoich luksusowych pojazdów. Plan zakłada, że już w 2026 roku wszystkie oferowane pojazdy będą hybrydami lub całkiem elektryczne. W 2030 oferowane mają być już wyłącznie elektryczne pojazdy.

Bentley

To jednak nie wszystko Bentley jako firma, która oferuje wyjątkowe, luksusowe pojazdy ma też na względzie zrównoważony rozwój, ekologię oraz odpowiedzialność. Właśnie ogłoszono 3-letni program badań rozwojem zrównoważonej mobilności elektrycznej. Inicjatywa ma zbadać i umożliwić stosowanie w silnikach elektrycznych magnesów wyprodukowanych w procesie recyclingu. Warto tu wspomnieć, że dotychczas magnesy te zawierały minerały ziem rzadkich. Inicjatywa ta nosi nazwę RaRE (

Rare-earth Recycling for E-machines – ang. recykling metali ziem rzadkich w e-pojazdach) i opiera się na osiągnięciach Uniwersytetu Birmingham, który opracował odpowiednie techniki i procesy recyclingu wspomnianych magnesów.

 

Bentley dynamicznie dąży ku elektryfikacji. Do 2026 roku chcemy oferować wyłącznie pojazdy hybrydowe lub elektryczne, a od 2030 roku tylko samochody elektryczne – podkreśla dr Matthias Rabe, członek zarządu ds. Inżynierii, Bentley Motors. – Dlatego tak ważne dla nas jest skupienie się na każdym aspekcie zrównoważonego rozwoju pojazdów, w tym na metodach pozyskiwania materiałów i komponentów. Projekt RaRE to zapowiedź radykalnej zmiany w zakresie recyklingu elektrycznego, która pozwoli zapewnić źródło silników niskonapięciowych wykonywanych na zamówienie.

Cały proces ma na celu przekształcenie odzyskanego materiału w nowe nadające się do recyclingu magnesy. Oprócz oczywistych korzyści środowiskowych i poprawy działań na rzecz zrównoważonego rozwoju jest też pewna wartość, której nie da się przecenić. Taki projekt otwiera firmie Bentely drogę do nowego i stabilnego łańcucha dostaw.