Niestety to nie jest model, który wejdzie do produkcji. Szkoda, bo mam wrażenie, że znalazłoby się na niego sporo kupców. Audi EP4 to projekt, który uhonorować ma 150. rocznicę powstania zakładów Audi w Neckarsulm.

W ostatni weekend stażyści z kursów mechatroniki samochodowej, blacharstwa, mechaniki pojazdowej oraz lakiernictwa, z dumą zaprezentowali „EP4”. „E” oznacza napęd elektryczny, a „P4” – NSU Prinz 4, model produkowany w Neckarsulm przez NSU Motorenwerke w latach 1961-1973.

Szkoda, że Audi EP4 to tylko restomod

O tematyce restomodów pisaliśmy już kilka razy. Elektryfikacja miała zabić stare, zabytkowe samochody. Tymczasem daje im nowe życie, czego przykładem jest, chociażby Ford 100, Nissan Newbird czy Opel Manta. Jeśli temat restomodów Was zaciekawił, to kliknijcie tutaj, bo opisaliśmy ich już dosyć sporo.

Audi EP4

Chcieliśmy zbudować samochód, który nie tylko byłby szybki i fajnie wyglądał, ale także taki, który uhonorowałby 150. rocznicę powstania tej fabryki” – mówi Dean Scheuffler, praktykant mechaniki samochodowej w Audi Neckarsulm. Idealna baza do projektu: NSU Prinz 4 zbudowany w 1971 roku, ale aż do jego wskrzeszenia w styczniu 2023 roku wyłączony z eksploatacji. Praktykanci wybudzili „Księcia” ze snu i wyposażyli go w nowe „serce” – napęd elektryczny.

Audi EP4

Cały projekt opiera się na bazie oryginalnego NSU Prinz 4, który został wyprodukowany w 1971 roku ale wyłączonego z eksploatacji. Przez cały ten czas pojazd czekał na swoje lepsze chwile. Niestety nawet będąc przetrzymywanym w świetnych warunkach, potrzebował wielu prac, które dotyczyły karoserii. W ten sposób podzielono prace między dwoma obozami — tym zajmującym się przywróceniem karoserii do życia i dostosowania jej do nowoczesnego układu jezdnego oraz tego, który zajął się właśnie tym układem.

Audi EP4

W tyle Prinza, gdzie kiedyś znajdował się dwucylindrowy silnik benzynowy o mocy 30 KM (22 kW), zamontowano teraz silnik elektryczny o mocy 240 KM (176 kW). Pochodzi on z Audi e-tron i czerpie moc z akumulatora z hybrydy typu plug-in, Audi Q7 TFSI e quattro.

Audi EP4

Zestaw akumulatorów, zamontowano niecodziennie, bo z przodu pod klapą. Ma to jednak sporą zaletę. Akumulator jest świetnie wentylowany, a gorące powietrze wypuszczane jest z boku. Wnętrze jest minimalistyczne tak jak w samochodach sportowych. Samą klatkę pomalowano jednak w żółtym kolorze signal.

Więcej informacji o Audi EP4