Rok 2015 był dla DailyWeb zdecydowanie świetny! | DailyWeb.pl

Rok 2015 był dla DailyWeb zdecydowanie świetny!

Opublikowano 2 lata temu - 1


Końcówka roku, to moment na wszelkie podsumowania, rachunki sumienia czy rozliczenia zrealizowanych celów. Przesunąłem nasze podsumowanie jednak na początek nowego roku, by złapać nieco więcej Waszego zainteresowania. Oczywiście jak to zwykle bywa nie wszystkie cele udaje się osiągnąć, ale z byciem światową marką - przyjdzie nam jeszcze poczekać ;-)) mimo to poprzedni rok był zdecydowanie udany w naszej działalności na DailyWeb z wielu powodów, chciałbym Wam przybliżyć te najbardziej interesujące.

Rośniemy!

Statystyki rzecz przyziemna, a jednak pokazująca w sposób bardzo literalny czy to co robimy wiąże się z zainteresowaniem, coraz większym zainteresowaniem. Patrząc na ten konkretny aspekt mamy powody do radości, bo jest Was, naszych Czytelników coraz więcej!

Google Analytics pokazuje dużo zielonych wzrostów, gdy porównujemy rok 2014 z 2015.

Rok 2014:

  • Sesje: 100 000
  • Użytkownicy: 45 000
  • Odsłony: 200 000

Rok 2015:

  • Sesje: 360 000
  • Użytkownicy: 235 000
  • Odsłony: 585 000

Statystyki oko cieszą, gdyż odnotowaliśmy wzrosty sesji o 250%, użytkowników o ponad 400% i odsłon o niespełna 200%!

Najpopularniejsze wpisy?

Co tydzień na Waszych mejlach znajdowały się najpopularniejsze teksty na naszym blogu. Jak wyglądało to w skali roku?

  1. Tym Cię grafik nie uraczy od Agaty
  2. Bielsko-Biała, Miasto w górach- jest mi głupio, przepraszam... od Lukasa
  3. 7 przykazań każdego Freelancera od Tomka
  4. Gdzie najtaniej odnowić domenę .PL? ode mnie
  5. Copywriting i UX, czyli jak tworzyć angażujące teksty? wpis gościnny

Społecznościówki

W przypadku naszych kanałów społecznościowych także można powiedzieć o bardzo satysfakcjonujących osiągnięciach. Nasz profil na Facebooku, przekroczył granicę 3 000 lajków, co przekroczyło nasze najśmielsze oczekiwania . Ojcem sukcesu można mianować Łukasza, który sprawnie poruszał się po czeluściach naszego fanpejdża, decydując co gdzie, kiedy i w jakiej formie.

Nasze konto profilowe na Twitterze, przekroczyło także 1000 followersów, co równie cieszy. Jest Was nawet już ponad 1300! W tym roku postawimy nieco większy nacisk na pozostałe platformy społecznościowe, w tym Twittera czy profil Instagramowy, którym od zeszłego roku opiekuje się Lukas.

Mamy sklep!

Z inicjatywy Łukasza, w 2015r. powstał także nasz DailyWebowy Sklep na platformie Cupsell, gdzie dorwiecie nie-byle-jakie T-Shirty, kubki czy inne webowe cuda.

Niusletter!

Sam fakt posiadania żadnym sukcesem nie jest, ale w ciągu kilku dni zdobyć ponad 1 000 świadomych subskrybentów, to już ogromny wyczyn, przynajmniej dla nas. Wszystko po akcji z PowerBankami, które opisałem poniżej :-)

Gdzie najtaniej odnowić/kupić domenę .PL?

Umotywowany wieloma pytaniami znajomych, postanowiłem zrobić podstronę prezentującą ranking najtańszych serwisów oferujących kupno lub też przedłużenie domen .PL. Strona cieszy się ogromną popularnością, szczególnie wśród branży hostingowej i jest na bieżąco aktualizowana :-)

Pokazaliśmy się

To był rok przełomowy jeśli chodzi o naszą aktywność poza blogową. Mieliśmy okazje wystąpić na lokalnym spotkaniu fanów WordPress, Wordup Gdańsk #2 czy też ogólnopolskiej imprezie WordCamp Polska - Kraków 2015. To jednak nie wszystko, byliśmy też obecni na Blog Up Torun czy też w cyklicznej imprezie Czwartkowe Spotkania Social Media w Sopocie. To fantastyczne uczucie, kiedy przed prelekcją pytasz o to czy publiczność zna DailyWeb, a naście rąk unosi się do góry! :-))

WWWłaśnie Podcast!

Udało nam zakupić sprzęt dla całego zespołu przy współpracy z naszymi partnerami i przy udziale naszego budżetu, sprzęt do nagrywania podcastów. W ten sposób wyrósł WWWłaśnie Podcast, który w końcówce roku nieco ucierpiał, jednak sam jego start i montaż własnymi siłami rozpatruje jako wielki sukces. W tym roku wraca z nową energią.

Skład

Jeśli chodzi o zespół zaczeliśmy zmiany od opuszczenia przez Bartka naszego zespołu. Pojawił się za to Lukas Szendzielarz, który specjalizuje się w szeroko pojetym designie i do smaku światem SEO. Prócz niego mamy także Mariusza Lewandowskiego, który lada moment swoją wytrwałością i świetnymi tekstami ze szerokiego świata marketingu nie tylko internetowego, udowodni nam, że warto go dołączyć do trzonu naszego zespołu.

Wiele, wiele więcej

Agencje zaczęły spoglądać na nas jako interesujących partnerów. Udało nam się dzięki temu przygotować tak spektakularne akcje jak ta z powerbankami, gdzie wykręciliśmy dla nas kosmiczne konwersje. Mieliśmy bardzo rzetelny i kompleksowy Poradnik SEO, przygotowany przez Lukasa, który pojawiał się przez 18 poniedziałków na łamach naszego bloga.

... a wszystko to dzięki zespołowi!

Poprzedni rok był naprawdę świetny dla DailyWeb, udało nam się naprawdę wiele osiągnąć. Masa pomysłów, setki godzin poświęconych na to by osiągnąć wspólny cel. Nie udało by się to gdyby nie zaangażowanie Łukasza Krebok, Agaty SzargotŁukasza Szendzielarza i Mariusza Lewandowskiego. Dlatego też z tego miejsca chciałbym im oficjalnie podziękować za poświęcony czas, wspólną walkę, nie raz kłótnie mniejsze czy większe. Można rzec, że udało nam się osiągnąć razem wiele. Oby ten rok był jeszcze lepszy, a wspólny cel motywował do dalszego działania.

Ja zaś cały czas wierzę, że to będzie ten rok, kiedy osiągniemy sukces finansowy, który pozwoli mi na założenie stacjonarnej redakcji i skupienie swojej uwagi zawodowej tylko na DailyWeb. Przy aktualnym wzroście zaczynam rozpatrywać to postanowienie jako te całkiem realne do osiągnięcia, trzymajcie kciuki.

Dziękuje Wam, Czytelnikom także za wyrozumiałość na wszystkie nasze potknięcia, niedociągnięcia czy błędy. Zdarzały się nam one dość często, Wasze czujne oko pozwoliło jednak sprawnie wszystkie je poprawić. Mam nadzieję, że w tym roku będziecie mieli z nas pociechę, a planów na ten rok jest już kilka nieco bardziej konkretnych. Bądźcie z nami :-)