Robisz zakupy na Zalando? Sztuczna inteligencja pomoże Ci w wyborze! | DailyWeb.pl

Robisz zakupy na Zalando? Sztuczna inteligencja pomoże Ci w wyborze!

Opublikowano 3 tygodnie temu -


Algorytmiczny Asystent Mody - taką nazwę nosi rozwiązanie, które już wkrótce wprowadzi Zalando, jeden z najpopularniejszych modowych sklepów online. Rozwiązanie, które w całości zostało oparte na sztucznej inteligencji ma podpowiadać klientom, w jaki sposób mogą skomponować strój zgodny z najnowszymi trendami na podstawie ich wcześniejszych wyborów.

Osobiście nie jestem fanem modowych internetowych zakupów. Wszystko wolę przymierzyć fizycznie, niż potem bawić się w zwroty nietrafionych produktów. Są jednak tacy, którzy preferuję jedynie ten rodzaj shoppingu i co ciekawe, zawsze są zadowoleni ze swoich wyborów (tak, Ania L., pozdrawiam Cię, a Czytelników przepraszam za odrobinę prywaty :)). Zalando wychodzi naprzeciw oczekiwaniom fanów zakupów online i wprowadza Algorytmicznego Asystenta Mody (ang. Algorithm Fashion Companion - AFC), którego głównym zadaniem będzie "inspirowanie klientów spersonalizowanymi poradami dotyczącymi ich ubioru".

Algorytm, który ma wiedzę o Twoich stylizacjach

Algorytmiczny Asystent Mody to mechanizm, który posiadając odpowiednią wiedzę, sugeruje produkty m.in. na podstawie wcześniejszych wyborów klientów. AAM identyfikuje elementy odzieży, a następnie łączy je w kompletny strój. Jak donosi serwis Wirtualnemedia.pl, proces nauki przeprowadzono poprzez wprowadzenie tzw. danych testowych. Złożyło się na nie ponad 200 tysięcy propozycji strojów stworzonych przez stylistów na co dzień pracujących w należącym do Zalando serwisie Zalon. Dobierają oni pełne stylizacje na bazie przesłanych preferencji klienta.

Przeprowadzone badanie pokazało, że algorytm już wykazał się wyczuciem mody. Wyniki ankiety mówią, że około 50% strojów stworzonych zarówno przez stylistów, jak i algorytm, uznano za "dobre stylizacje", podczas gdy większa liczba strojów uznanych za "złe stylizacje" (16,9%) została w rzeczywistości stworzona przez ludzi.

Kiedy Zalando wprowadzi nowy algorytm?

Algorytmiczny Asystent Mody zostanie wprowadzony w ciągu kilku tygodni we wszystkich krajach, w których działa Zalando - także w Polsce. Pytanie tylko, czy klienci wyczują różnicę w tym rozwiązaniu w stosunku do znanej frazy "To również może Cię zainteresować", która sugeruje podobne/pasujące produkty na innych platformach sprzedażowych.