WhatsApp zamierza udostępnić swoim użytkownikom możliwość zamawiania towarów w trakcie rozmów. Ma to być odpowiedź na zapotrzebowanie rynku, a także samych sprzedawców.

Sprzedawać, kupować, coraz więcej i więcej. Tak z jednej strony wygląda świat. Z drugiej nawoływanie do ograniczania konsumpcji, wzrost zainteresowania ekonomią współdzielenia. Nie mniej jednak to nadal temat raczkujący, przynajmniej w naszym kraju. Dlatego też sprzedaż nieustannie rośnie w siłę i otrzymuje nowe możliwości oraz kanały dotarcia do klienta. Okazuje się, że społeczeństwo przyzwyczaiło się już do zakupów przez internet. Teraz Facebook w ramach WhatsApp szykuje dla firm kolejny kanał sprzedaży.

Subskrybuj DailyWeb na Youtube!

Zakupy przez WhatsApp

Na swoim oficjalnym blogu Facebook zapowiedział rozszerzenie możliwości platformy WhatsApp Business. Dotychczas umożliwiała ona firmom prowadzenie rozmów z klientami za pośrednictwem tego popularnego komunikatora. Facebook stwierdza, że jest to bardzo popularna forma kontaktu ze sprzedawcami. Dlatego też ma zamiar wprowadzić nowości w ramach WhatsApp Business. Główną nowością ma być możliwość dokonywania zakupów przez klientów w trakcie rozmów ze sprzedawcami. Firmy mogą udostępniać swoim rozmówcom katalogi ofertowe. Z nich klienci będą mieli możliwość wybrania produktów, którymi są zainteresowani. W trakcie rozmowy sprzedawcy przekazywać będą szczegóły na ich temat, o ile kupujący o to poproszą. W razie ostatecznego zainteresowania zakupem produktu klient otrzyma na czacie odpowiednią kartę. Po jej otwarciu możliwe będzie wybranie ilości towarów, dodanie ich do koszyka, a następnie dokonanie płatności.

Randki Facebooka wreszcie dostępne w Polsce, jak i w całej Europie!

To sposób na jeszcze lepsze dotarcie do klienta

W ten sposób Facebook umożliwi sprzedawcom jeszcze lepsze dotarcie do potencjalnych klientów. Jednocześnie pozwoli im komunikować się z kupującymi i sprzedawać im produkty w ramach jednej platformy, bez konieczności kierowania do innej lub do sklepu internetowego. To też nie pierwszy zabieg, który jest kierowany do sprzedawców. Facebook umożliwił już sprzedaż za pośrednictwem głównego portalu, a także Instagrama. Póki co nie wiadomo, kiedy zapowiedziane nowości zostaną wdrożone. Biorąc pod uwagę rozprzestrzeniającą się pandemię koronawirusa, obstawiam, że może to być w miarę szybko, bo zakupy przez internet cieszą się w tym czasie jeszcze większą popularnością.

Źródło: Facebook