Robienie zakupów w trakcie rozmów na czacie. Tak to widzi WhatsApp

Opublikowano 23.10.2020 15:13 -


WhatsApp zamierza udostępnić swoim użytkownikom możliwość zamawiania towarów w trakcie rozmów. Ma to być odpowiedź na zapotrzebowanie rynku, a także samych sprzedawców.

Sprzedawać, kupować, coraz więcej i więcej. Tak z jednej strony wygląda świat. Z drugiej nawoływanie do ograniczania konsumpcji, wzrost zainteresowania ekonomią współdzielenia. Nie mniej jednak to nadal temat raczkujący, przynajmniej w naszym kraju. Dlatego też sprzedaż nieustannie rośnie w siłę i otrzymuje nowe możliwości oraz kanały dotarcia do klienta. Okazuje się, że społeczeństwo przyzwyczaiło się już do zakupów przez internet. Teraz Facebook w ramach WhatsApp szykuje dla firm kolejny kanał sprzedaży.

Zakupy przez WhatsApp

Na swoim oficjalnym blogu Facebook zapowiedział rozszerzenie możliwości platformy WhatsApp Business. Dotychczas umożliwiała ona firmom prowadzenie rozmów z klientami za pośrednictwem tego popularnego komunikatora. Facebook stwierdza, że jest to bardzo popularna forma kontaktu ze sprzedawcami. Dlatego też ma zamiar wprowadzić nowości w ramach WhatsApp Business. Główną nowością ma być możliwość dokonywania zakupów przez klientów w trakcie rozmów ze sprzedawcami. Firmy mogą udostępniać swoim rozmówcom katalogi ofertowe. Z nich klienci będą mieli możliwość wybrania produktów, którymi są zainteresowani. W trakcie rozmowy sprzedawcy przekazywać będą szczegóły na ich temat, o ile kupujący o to poproszą. W razie ostatecznego zainteresowania zakupem produktu klient otrzyma na czacie odpowiednią kartę. Po jej otwarciu możliwe będzie wybranie ilości towarów, dodanie ich do koszyka, a następnie dokonanie płatności.

Randki Facebooka wreszcie dostępne w Polsce, jak i w całej Europie!

To sposób na jeszcze lepsze dotarcie do klienta

W ten sposób Facebook umożliwi sprzedawcom jeszcze lepsze dotarcie do potencjalnych klientów. Jednocześnie pozwoli im komunikować się z kupującymi i sprzedawać im produkty w ramach jednej platformy, bez konieczności kierowania do innej lub do sklepu internetowego. To też nie pierwszy zabieg, który jest kierowany do sprzedawców. Facebook umożliwił już sprzedaż za pośrednictwem głównego portalu, a także Instagrama. Póki co nie wiadomo, kiedy zapowiedziane nowości zostaną wdrożone. Biorąc pod uwagę rozprzestrzeniającą się pandemię koronawirusa, obstawiam, że może to być w miarę szybko, bo zakupy przez internet cieszą się w tym czasie jeszcze większą popularnością.

Źródło: Facebook

Wieści z Rozładowani.pl