Sebastian swoim wpisem o kampanii o bezpiecznej jeździe zrealizowanej dla Włącz Myślenie zainspirował mnie do tworzenia comiesięcznych notowań reklam – choć odpowiedniejszym sformułowaniem byłoby spotów – które warto obejrzeć. Jako, że dopiero co rozpoczął się październik, to odpowiedni moment, by przyjrzeć się materiałom, które emitowane były we wrześniu (nie tylko w telewizji, ale też w internecie, stąd o tym na DW).
Chociaż mój kierunek studiów wiąże się z marketingiem, realizuję także kilka projektów z marketingiem związanych, to reklamy do zestawienia starałem się dobrać w taki sposób, by przede wszystkim podobały się odbiorcy. Choć nie należy ukrywać, że dobra kampania pod względem marketingowym zazwyczaj odbiorcy będzie się podobać.
Nie przedłużając, oto reklamy warte obejrzenia, które emitowane były we wrześniu (i/lub są emitowane nadal):
1. Oreo pełne cudów
https://www.youtube.com/watch?v=qH4McEMHiOU
Animowana reklama, z chwytliwą piosenką, która na pewno spodoba się dzieciom. Podczas podróży komunikacją miejską sam byłem świadkiem, jak dzieci w wieku przedszkolnym/wczesnoszkolnym nucą „Co się stanie, gdy Oreo dam…?”. Warto zauważyć, że kampania „Oreo pełne cudów” cieszy się dużym powodzeniem w innych krajach. Całość idealnie dopasowana jest do wizerunku marki kreowanego w mediach społecznościowych – Oreo bowiem stawia na pastelowe kolory, oryginalne zestawienia ciastek z czynnościami życia codziennego. Aż chce się jeść!
2. Mamy serce do ubezpieczenia
Kampania Nationale Nederlanden (dawniej ING Życie) promująca ubezpieczenia zdrowotne chwyta ze serce! Kampania ukazuje relacje dzieci z rodzicami – w tym spocie młoda dziewczyna w ciekawy sposób zwraca uwagę na problem chorób serca. Za każdym razem, kiedy widzę ten spot myślę nad swoją relacją z rodzicami. Wiem, że nie tylko mnie ta reklama wyjątkowo wzrusza… Oby więcej takich w polskiej telewizji!
3. Czego szukasz w swoich marzeniach?
https://www.youtube.com/watch?v=15RMbH2Xyk8
Jesienny, deszczowy wieczór. Ojciec odwozi córeczkę na zajęcia do szkoły muzycznej. Ta zauważa bezdomnego, moknącego psa. Błagalnym spojrzeniem patrzy na swojego ojca, a ten wyobraża sobie, co mogłoby się dziać, gdyby psa przygarnął. Brzmi jak początek filmu? Nie, to spot promujący kampanię Allegro „Czego szukasz w swoich marzeniach?”. Świetnie zrealizowany, w stu procentach wart obejrzenia!
4. Dorota, Karol i goście
W wakacje zakończyła się słynna kampania Lidla, w której Karol Okrasa i Pascal Brodnicki rywalizowali w kuchni, przygotowując potrawy z promocyjnych produktów Lidla. Sieć sklepów startuje z nową kampanią – „Dorota, Karol i goście”, w której Dorota Wellman i Karol Okrasa będą inspirować do gotowania i poszukiwania nowych smaków w kuchni. Całość utrzymana jest w innowacyjnym formacie talk-show – materiał promujący nową kampanię wygląda zupełnie jak reklama „MasterChefa” czy „Piekielnej Kuchni”, emitowanych w znanych stacjach telewizyjnych.
5. Odblaski PZU
https://www.youtube.com/watch?v=0TpYY4nYVnc
Spot Fundacji PZU, który często pojawiał się w różnych miejscach w internecie zwraca uwagę na problem bezpieczeństwa dzieci na drogach. Emitowany na początku września, z okazji rozpoczęcia nowego roku szkolnego, przypominał rodzicom, jak ważne w ubiorze dziecka są elementy odblaskowe. Dające do myślenia hasła i muzyka to jeden z powodów, dla których warto obejrzeć ten spot. Kochasz? Zadbaj o bezpieczeństwo swojego dziecka na drodze. W tak prosty sposób.
Czasami warto wyłączyć AdBlocka, bo w internecie można znaleźć marketingowe perełki ;-). A jakie Wy polecacie reklamy do obejrzenia?