Najpopularniejsza aplikacja świata stanowi łakomy kąsek dla marketerów. Ogromne zasięgi, wciąż stosunkowo niskie stawki CPM i spory potencjał sprzedażowy sprawiają, że dla wielu marek TikTok już dawno przestał być opcją „nice-to-have”, a stał się integralną częścią strategii social media. Te, których jeszcze na platformie nie ma, bez wątpienia powinny to rozważyć. 

Wbrew pozorom TikTok nie jest jednak łatwym kanałem dotarcia do użytkowników. Platforma rządzi się swoimi prawami, których adaptacja jest niezbędna, aby przeprowadzać skuteczne kampanie reklamowe. Aby pomóc markom jak najlepiej wykorzystać możliwości reklamy, jakie oferuje aplikacja, TikTok zdecydował się właśnie na publikację kilku najlepszych praktyk.

Aplikacja TikTok reklamy

Cztery czynniki mające wpływ na reklamy w TikTok

Według danych zaprezentowanych przez TikTok, cztery główne czynniki mają wpływ na ilość wyświetleń reklamy w obrębie platformy:

1. Rozdzielczość wideo min. 720p

Według przedstawionych przez platformę statystyk, aż 83,19% najlepiej radzących sobie filmów reklamowych posiada co najmniej rozdzielczość 720p. Warto posłużyć się tą wartością jako benchmarkiem.

2. Pionowe proporcje obrazu

Niby oczywista sprawa dla osób korzystających z aplikacji na co dzień, jednak warta przypomnienia. Jak się okazuje, spośród filmów osiągających najlepsze wyniki na TikTok, 82,13% wykorzystywało pionowe proporcje obrazu.

3. Dźwięk

Na TikToku równie ważny jak obraz staje się dźwięk. Potwierdzają to statystyki: 93,02% filmów o najwyższej skuteczności na wykorzystywało audio, co doprowadziło do wzrostu liczby wyświetleń o 16,05%. I to niezależnie od rodzaju dźwięku.

4. Format obrazu 9:16

Według danych, aż 98,63% filmów, które osiągnęły najlepsze wyniki, miało ten współczynnik proporcji, co przełożyło się na wzrost liczby wyświetleń o 60,45%. Raczej nie trzeba dodawać, że filmy, które nie pasują do ekranu i powodują pustą czarną przestrzeń wokół co najmniej jednej z krawędzi, są absolutnie niedopuszczalne.

Chciałoby się dodać: tylko tyle i aż tyle. Cechą wspólną wszystkich wymienionych powyżej praktyk jest sprawienie, aby reklama jak najbardziej przypominała organiczny kontent, jaki użytkownik widzi w aplikacji TikTok. Warto o tym pamiętać, przygotowując nową kampanię. Może się bowiem okazać, że kreacje jakie przygotowaliśmy do wykorzystania w innych platformach nie spełnią tu swojej funkcji.

Czytaj także:

TikTok wspiera też e-commerce

Przy okazji platforma udostępniła także dodatkowe wskazówki skierowane przede wszystkim do e-commerce. Jak okazuje się, najlepsze efekty w tym przypadku generują filmy zawietrające jakąś ofertę speciajną jak rabat, czy zniżka (wzrost wyświetleń o 67,4%), te, które wykorzystują wariację różnych ujęć (+40,56% wyświetleń), a także zawierające napisy (+55,68% wyświetleń).

I chociaż warto pamiętać, że w przypadku kampanii efektywnościowych wzrost liczby wyświetleń nie zawsze jest równoznaczny ze wzrostami w zakresie innych KPI, budowanie zasięgu kampanii jest dobrym punktem startu.


Posłuchaj nas!