Reels - Instagram uruchamia konkurenta TikToka
Instagram uruchamia funkcję Reels, czyli tworzenie krótkich klipów wideo z wykorzystaniem utworów muzycznych. Analogiczne rozwiązanie stosuje TikTok.
TikTokowi w pewnym sensie wali się grunt pod nogami, przynajmniej w Stanach Zjednoczonych oraz innych krajach, gdzie aplikacja została zablokowana. Wykorzystują to właściciele innych aplikacji. Wspominaliśmy już, że Snapchat wprowadza podobne do TikToka rozwiązania, mimo że nie nawiązuje z nim bezpośredniej konkurencji. Inaczej jest w przypadku Instagrama, który udostępnił właśnie, zapowiadaną przez nas wcześniej, funkcję Reels w 50 krajach. Czy Mark Zuckerberg przeczuwa, że TikTok i Microsoft się nie dogadają? Może w taki sposób chce zniszczyć konkurencję?
Instagram Reels
Instagram Reels udostępnione zostały kolejnym użytkownikom w 50 krajach. Niestety nie ma w nich Polski. Reels pozwalają na tworzenie 15-sekundowych filmów z wykorzystaniem utworów muzycznych lub oryginalnych dźwięków z innych wideo. Użytkownicy mogą je udostępniać w kilku miejscach, w zależności od ustawień prywatności. Jeśli konto jest prywatne, klipy mogą się pojawiać obok dotychczasowych publikacji, a także w relacjach, które znikną po 24 godzinach, zatem widzą je tylko obserwatorzy.
Zobacz także: Jak usunąć konto na Instagramie?
W przypadku kont publicznych Reels mogą pojawiać się w tych samych miejscach, co u prywatnych kont, a dodatkowo w nowo przygotowanej przestrzeni, pośród innych klipów. Do tworzenia klipów można wykorzystać nie tylko dźwięki z biblioteki czy dodane przez innych użytkowników (jeśli użytkownik konta prywatnego doda specjalny dźwięk, to inni użytkownicy nie mogą go wykorzystać), ale także elementy rozszerzonej rzeczywistości. Użytkownicy mogą skorzystać z timera oraz ustawień prędkości materiału, które pomogą uzyskać oczekiwane przez nich efekty.
Reels mają specjalne miejsce
Instagram stworzył także oddzielne miejsce, gdzie pojawiają się klipy. Explore wyświetla Reels z publicznych kont. Przyporządkowane one zostają zgodnie z wykorzystanymi dźwiękami, efektami rozszerzonej rzeczywistości lub użytymi hashtagami. Explore pozwala użytkownikom zapoznanie się z popularnymi klipami. Wśród nich znajdą się także polecane, bazujące na wyjątkowości pomysłu lub wykorzystanych elementów.
Zatem w ramach Instagrama użytkownicy otrzymują funkcje bardzo dobrze im znane z TikToka. Jednak nie wiadomo kiedy Instagram Reels trafi do Polski. Spodziewałem się, że znajdziemy się w gronie tych 50 krajów, ale nie.
Źródło: Instagram