Rangers FC odświeża identyfikację

Rangers FC odświeża identyfikację

Opublikowano 15.07.2020 10:45 -


Sporo piszę ostatnio o designie piłkarskim. Zmianom sprzyja przerwa w wielu rozgrywkach spowodowana epidemią koronawirusa. Najnowszym rebrandingiem, któremu warto się przyjrzeć, jest zmiana w najbardziej utytułowanym klubie świata.

Osobom nieinteresującym się mocno piłką nożną może się to wydać zaskakujące, jednak to właśnie popularni “The Gers” są najbardziej utytułowanym klubem piłkarskim na świecie. Rangersi są 54-krotnym Mistrzem Szkocji, mają wywalczone 33 Puchary Szkocji i 27 Pucharów Ligi Szkockiej, a także Puchar Zdobywców Pucharów zdobyty w 1972 roku.

Futbol islandzki ma nowe logo. Jest świetne!

Do tej pory Rangersi reprezentowani byli przez bardzo charakterystyczny herb z lwem osadzonym na piłce. Herb pochodzący z 1991 roku oparty był na poprzedniku, zaprojektowanym w 1968 roku. Teraz, po niespełna 30 latach, klub zdecydował się na odświeżenie znaku.

Nowe logo zostało odświeżone i dostosowane do wymogów ery cyfrowej. Na nowo wyrysowano lwa, a także typografię. Hasło “Ready” trafiło na piłkę, co pozwoliło na jej zwiększenie. Inaczej rozłożono także akcenty typograficzne. Dominującym elementem jest teraz nazwa Rangers.

Nowe logo prezentuje się znacznie lepiej od poprzedniego. Nowy lew wygląda wreszcie jak lew, a nie jak nieudany tatuaż niezbyt doświadczonego tatuatora. Podobać się może także typografia. W dobie mody na minimalizm Rangersi zdecydowali się na postawienie na bardziej ozdobny krój.

Nowy krój zaprojektowany został przez znanego szkockiego typografa Craiga Blacka. Do tej pory pokazano niewiele nowych materiałów, ale prawdopodobnie krój zawiera tylko wielkie litery. Szkoda, że nie zdecydowano się zainwestować trochę więcej, by mieć w pełni funkcjonalny krój.

W ramach rebrandingu odświeżono także kolorystykę. Nowe barwy są zdecydowanie bardziej wyraziste. Moim zdaniem to zmiana na plus, jednak zastanawiam się, czy wybranie takiej palety barw nie wpłynie na koszt produkcji gadżetów i materiałów promocyjnych, bo na pierwszy rzut oka barwy te nie mieszczą się w palecie CMYK.

Poza nowym fontem i kolorystyką agencja See Saw Creative odpowiedzialna za rebranding zaproponowała szereg dodatkowych materiałów. Grafiki do mediów społecznościowych są bardzo nowoczesne i modne. Mogłyby równie dobrze promować modny klub w stolicy bądź trasę koncertową.

Podoba mi się nowe logo Rangersów. Moim zdaniem tak właśnie powinno się odświeżać wizerunki klubów sportowych. Delikatnemu odświeżeniu herbu towarzyszą bardzo nowoczesne kreacje w mediach społecznościowych i gadżety, które trafią nie tylko do zagorzałych kibiców, ale też rzadszych bywalców stadionów.

Wieści z Rozładowani.pl