"Ptaki Nocy" zmieniają tytuł ze względu na SEO

“Ptaki Nocy” zmieniają tytuł ze względu na SEO

Opublikowano 17.02.2020 21:45 -


Ptaki Nocy, czyli kontynuacja “Legionu samobójców” z Harley Quinn w roli głównej rzutem na taśmę zmieniła tytuł zaraz po wejściu na ekrany kinowe. Powodem jest rzekomo… słabe pozycjonowanie.

Ptaki Nocy zagościły na ekranach polskich kin zaledwie nieco ponad tydzień temu. Film, którego pełny tytuł w oryginale brzmiał “Ptaki Nocy (i fantastyczna emancypacja pewnej Harley Quinn” został jednak zmieniony. Wystarczy spojrzeć na repertuar Multikina czy Cinema City – nie znajdziemy tam już pierwotnego tytułu, a, zdecydowanie bardziej przyjazne internetowym algorytmom, “Harley Quinn: Ptaki Nocy”.

Pozycjonowanie i “Ptaki Nocy”

“Lifting” tytułu to prawdopodobnie efekt niezadowalającego marketingu filmu. W weekend otwarcia film zarobił co prawda 33 miliony dolarów, ale jego budżet był ponad 2,5-krotnie większy. Dla porównania “Joker” zarobił w Stanach w weekend otwarcia niemal 100 mln dolarów, przy budżecie o 30 mln dolarów mniejszym niż “Ptaki Nocy”.

Producenci sami przyznali w oświadczeniu przesłanym The Verge, że zmiana tytułu podyktowana była “rozszerzeniem wyszukiwania dla stron sprzedających bilety”.

Wygląda jednak na to, że podejmowane naprędce przez studio decyzje przyniosły dobry efekt. Film po 10 dniach przyniósł już ponad 145 mln dolarów. Pytanie tylko, czy sprzedaż poprawiła się przez optymalizację SEO, czy przez zamieszanie ze zmianą tytułu, które bardzo chętnie opisywały media, nakręcając szum wokół ekranizacji komiksu. Nie zmienia to jednak faktu, że tytuł, który przyjęto na początku, choć oddający charakter komiksu i bohaterki, zdecydowanie nie był przystosowany do dzisiejszych standardów internetowej sprzedaży i marketingu.

Wieści z Rozładowani.pl