Przygotowania do budowania zaplecza SEO - pierwsze przemyślenia | DailyWeb.pl

Przygotowania do budowania zaplecza SEO - pierwsze przemyślenia

Opublikowano 6 lat temu - 2


Sporo dziś czasu poświęciłem na aktualizację informacji dotyczących branży pozycjonerskiej. Jak wiadomo, dziedzina ta jest niesamowicie dynamiczna. Drobne sukcesy, które udało się odnieść nyły podparte praktycznym brakiem zaplecza. Oczywiście da się w ten sposób funkcjonować, ale jest to nieopłacalne. Stąd reaktywacja pomysłu o zbudowaniu zaplecza z prawdziwego zdarzenia.

Wnioski, które się nasunęły za sprawą przeczytania niezliczonej ilości artykułów i obejrzenia kilka ciekawych wystąpień Panów Specjalistów, są dość jednoznacznie i pewnie w żaden sposób odkrywcze. Najważniejsze rzeczy to przede wszystkim mieć konkretny plan, ukierunkowany na cel. Bez tego można łatwo się pogubić. Co dalej?

Przygotowanie narzędzi, oczywiście rynek Open Source jest niesamowicie uzbrojony we wszelkiej maści pełnowartościowe skrypty, chociażby bardzo popularny WordPress - którego Google uwielbia, ja jednak, jeśli chodzi o infrastrukturę zaplecza, zrobię sobie mocno pod górkę. Wszelkie poradniki radzą by korzystać, z rozwiązań przygotowanych na własną rękę. Argumentów jest kilka, najważniejszy jest jeden: będą one uszyte pod wymiar, w związku z czym przełoży się to też na ich wydajność.

Polski rynek posiada ogromną gamę narzędzi wspomagających pozycjonowanie i nie mówię tu o SWL (systemy wymiany linków). Mowa o wszelkich innych narzędziach analizujących przebieg pozycjonowania. Niestety nie ma nic za darmo, więc zbudowanie wartościowego zaplecza i nadzorowanie go wiąże się z kosztami. Rozmach projektu przekłada się wprost proporcjonalnie do jego kosztów, jest to jednak nic innego jak inwestycja. Zapowiada się masa testów i kodowania.

Pomimo tych wszelkich zagrożeń najbardziej motywuje mnie ilość pomysłów, która siedzi w głowie a ich realizacja będzie czystą przyjemnością, nawet jeśli się nie uda :-)