Problemy techniczne z UPC? Zawsze wzywaj technika! | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Problemy techniczne z UPC? Zawsze wzywaj technika!

Opublikowano 4 lata temu - 2


Z firmą UPC miałem wiele baaardzo ciekawych przygód. Zaczynając od problemów z serwisem Youtube a kończąc na oszukiwaniu przez konsultantów tej firmy. Pomimo tego dalej właściwie jestem zadowolony z jakości internetu, który mi oferują, oczywiście po rozwiązaniu powyższych problemów. Niestety sama firma to bezduszny moloch, który nie dba o dobro swoich klientów a przynajmniej tak odbieram ich politykę za każdym razem gdy muszę dzwonić z jakąś sprawą na ich infolinię.

Co tym razem ciekawego? Za powyższą sprawą z oszustem konsultantem i działającym w kratkę internetem przez ponad tydzień, postanowiłem po pierwsze:

  • pierwszy raz jak żyje, złożyć skargę na konsultanta. Nie ukrywam czułem satysfakcję.
  • po drugie, postanowiłem złożyć reklamację na działanie usługi internetowej (internet przez ponad tydzień działał jakby chciał a nie mógł)

No i właśnie dziś otrzymałem odpowiedź pisemną ze strony UPC, która bardzo mocno mnie zaskoczyła. Na początku od drobiazgów, czyli przesłuchali nagranie z konsultantem i przyznają mi rację, że ów Pan wprowadził mnie w błąd. Jednak przyznali mi rację tylko co do sprawy pakietu HBO, który niby miał sam się wyłączyć po 1 miesiącu, jak ów Pan zapewniał. Druga rzecz, czyli wymiana urządzenia, po którą właściwie wówczas dzwoniłem, nie została zawarta w odpowiedzi od UPC. Niemniej ów Pan konsultant został poddany rozmowie dyscyplinującej (swoją drogą, ciekawe jak wielki jest to mit?).

No i historia skończyłaby się happy endem, ale nie ma lekko. UPC postanowiło nie uznać mojej reklamacji związanej ze słabą jakością działania internetu przez tydzień (dla przypomnienia, modem rozłączał się i łączył ponownie a ja przez to miałem przerwy w dostawie internetu co ok. 1h na kilka minut). Jak UPC uargumentowało  swoją decyzję? Co by specjalnie się nie rozwodzić:

  • internet działa jakby chciała nie mógł
  • z każdym dniem sytuacja się pogorsza
  • po kilku dniach dzwonię do nich i zgłaszam problem
  • konsultant nie do końca ma pomysł i umawia mi spotkanie z technikiem, w tym samym czasie sugueruje twardy restart routera
  • zrestartowałem router, problem w dniu kolejnym zniknął
  • dzwonie do UPC i odwołuje wizytę technika (bo po co zawracać komuś gitarę, jeśli wszystko działa)?
  • na dzień po odmówieniu technika sytuacja się powtarza więc wzywam technika ponownie, który przyjeżdża i naprawia problem

Teraz co ciekawe, zareklamowałem okres od momentu kiedy problemy wystąpiły do momentu kiedy faktycznie problem po restarcie routera powrócił. UPC odpisało, że uniemożliwiłem im poprawienie błędu odwołując pierwszą wizytę technika. Formalnie mają rację, tylko odwołałem ją ze względu na fakt, że problem zniknął, by na następny dzień pojawić się na nowo.

Formalnie muszę przyznać im rację, niemniej mam nauczkę na przyszłość, że jeżeli sugerują wizytę technika, to nigdy nie odmawiajcie. Nie warto być uczciwym i nie zawracać niepotrzebnie głowy, bo potem zemści się to na was. W ramach rekompensaty UPC postanowiło uznać mi zniżkę na abonament internetowy w wysokości 1/30 stawki miesięcznej. Ot skurczybyki mają gest.

Morał z tej bajki jest prosty i znany, lepiej nie odwoływać technika niż później zostać na reklamacji wydymany.