WordCamp jest konferencją, która społeczności WordPressa daje możliwość raz w roku na wymianę aktualnych trendów, nowych rozwiązań technologicznych oraz kontaktów. Do społeczności nie należą tylko i wyłącznie osoby, które na co dzień zajmują się rozwojem programistycznym systemu.
To również użytkownicy, czyli blogerzy, właściciele dużych i znaczących serwisów informacyjnych, managerowie, designerzy, pracownicy licznych firm z branży IT, którzy na co dzień opierają produkty tworzone dla swoich klientów właśnie o WordPressa.
WordCamp to w dużej mierze prelekcje i warsztaty, dzięki którym dzielimy się swoją wiedzą i pomysłami. To również networking, który daje możliwość specjalistom na nawiązanie nowych kontaktów i pozyskanie ciekawych pracowników lub klientów.
Poznajcie kolejnych prelegentów na WordCamp Łódź 2019!
Przedstawiamy kolejną trójkę prelegentów, którzy pojawią się na tegorocznym WordCampie w Łodzi i przedstawią bardzo ciekawe tematy związane pośrednio i bezpośrednio z WordPressem.
Barbara Ścisłowska
Jak skutecznie zarządzać zespołem zdalnym i terminowo realizować projekty
Zarządzanie ludźmi nie jest łatwe, a już szczególnie gdy ma się do czynienia z zespołem rozproszonym. Pojawiają się problemy związane z komunikacją, egzekwowaniem zadań oraz obliczaniem czasu pracy. Na rynku jest wiele pomocnych narzędzi, jednak, przez ich nieumiejętne stosowanie większość osób nie wykorzystuje pełnego potencjału wybranych przez siebie aplikacji. Często również spotyka się opór pracowników przy wdrażaniu zmian w metodologii prowadzenia projektów.
Temat prelekcji dotyczy właśnie zagadnienia pracy w zespole rozproszonym. Omówione zostaną główne narzędzia do zarządzania czasem oraz zadaniami (jira, freedcamp, slack, etc.). Poruszona zostanie także kwestia motywacji do pracy oraz egzekwowania zadań i sprawowania kontroli nad procesem projektowym, zarządzanie czasem zespołu oraz odpowiednie rozdzielanie zadań. Systematyczna automatyzacja niektórych procesów w firmie może znacznie poprawić terminowość i zmniejszyć ilość popełnianych błędów. Należy jednak pamiętać, że firmę tworzą przede wszystkim ludzie, a więc nie można pominąć kwestii udzielania informacji zwrotnych pracownikom na temat jakości ich pracy.
Kinga Fromlewicz
Choroba naszych czasów: niezamilionmonetoza, czyli jak radzić sobie z presją niskiej ceny
Rynek usług tworzenia stron w WordPressie jest coraz bardziej zatłoczony i rozdrobniony. Ciężko mają zwłaszcza ci, którzy współpracują z mikro i średnimi firmami, które poszukiwania wykonawcy zaczynają od słów „nie za milion monet”. Jak nie dać się presji niskiej ceny? Jak rozmawiać z klientem, który ma oczekiwania niewspółmierne do budżetu? I jak nie dać się zarazić niezamilionmonetozą? Czyli wszystko co powinieneś wiedzieć, żeby presja cenowa nie popsuła Ci frajdy z pracy z WordPress.
Max Matłoka
WordPress jako headless CMS — praktyczne przykłady wiodących koncepcji
Prezentacja będzie wprowadzeniem do koncepcji headless CMS — w której to WordPress jako dostawca danych odseparowany jest od warstwy prezentacji, napisanej w technologii front-endowej takiej jak np. React.js.
Na konkretnych przykładach stron-aplikacji, a także wygenerowanych stron statycznych omówione zostaną najpopularniejsze podejścia, ich zalety i wady, a także potencjalny wzrost wydajności i bezpieczeństwa w porównaniu do klasycznego użycia systemu WordPress.
Prezentacja przeznaczona będzie zarówno dla użytkowników technicznych, chcących rozwijać swoje umiejętności i nie-technicznych, którzy żądni są wiedzy o wyłaniających się nowoczesnych technologiach.
Informacje na temat wcześniejszej puli prelegentów znajdziecie pod tym adresem: https://2019.lodz.wordcamp.org/2019/08/12/prezentujemy-pierwszych-prelegentow-wordcamp-lodz-2019/
Kup bilet!
Bilety na WordCamp Łódź w dalszym ciągu są dostępne, możecie je kupić na tej stronie.
Miło mi ogłosić, że DailyWeb jest patronem medialnym tego wydarzenia.