Poznaj Gmail Metrics - proste narzędzie analityczne dla Gmaila

Poznaj Gmail Metrics - proste narzędzie analityczne dla Gmaila

Opublikowano 5 miesięcy temu -


Czy zastanawiałeś się kiedyś nad skutecznością swoich maili? Jeśli odpowiedź jest twierdząca, mam dla ciebie dobrą wiadomość. Teraz możesz zweryfikować to na podstawie twardych danych wprost ze swojej skrzynki Gmail. Poznaj Gmail Metrics.

Korespondencja e-mailowa jest w dzisiejszych czasach nieodłącznym elementem dnia pracy niemal w niemal każdym zawodzie. W przypadku niektórych z nich, zwłaszcza tych około-webowych oraz związanych ze sprzedażą lub obsługą klienta, jest to jedna z podstawowych codziennych czynności. Czynności tak oczywistych, że większości z nas nie przychodzi nawet do głowy sprawdzić czy aby na pewno robimy to dobrze. A szkoda, bowiem wprowadzenie kilku usprawnień w tym zakresie może znacznie podnieść wydajność całego dnia pracy.

Gmail Go - niemal identyczna, znacznie lżejsza wersja popularnej aplikacji

Jakiś czas temu pisałam o przydatnych dodatkach do Gmail, które pozwolą nam zapanować nad naszą skrzynką. Dziś kolej na kolejną, dość ciekawą propozycję. Gmail Metrics to kompatybilna z G Suite aplikacja, która umożliwia wyciągnięcie danych na temat naszej aktywności w obrębie Gmaila. Dzięki niej możemy nie tylko odkryć jaką skutecznością cechują się nasze maile, lecz także sprawdzić jakie są nasze osobiste nawyki względem wysyłania poczty oraz co moglibyśmy w nich poprawić.

Gmail Metrics - Google Analytics dla Gmaila

Aplikacja poprzez API ściąga dane dotyczące aktywności w obrębie gmailowskiego konta, analizuje je, a następnie wyświetla wyniki w postaci łatwo przyswajalnych grafów. Ma to na celu pomóc użytkownikom ocenić, czy czas spędzany na sprawdzaniu poczty i wysyłaniu maili jest efektywny. Dzięki Gmail Metrics jesteśmy w stanie ocenić:

  • ilość wysłanych/odebranych wiadomości w danym okresie czasu

Gmail Metrics

Gmail jest niemal idealnym klientem pocztowym (#teamgmail). Ma jednak kilka dość istotnych luk, które sprawiają, że jeśli korzystasz z niego jako narzędzia pracy, możesz być mocno rozczarowany. Jedną z nich, przynajmniej z mojego punktu widzenia, jest brak możliwości sprawdzenia w prosty sposób (czyli bez samodzielnego liczenia), ile wiadomości zostało wysłanych w przeciągu określonego czasu. Gmail Metrics skutecznie łata tę lukę.

  • aktywność użytkownika poczty w przekroju dnia lub tygodnia

Gmail Metrics

W branży występuje wiele, nie do końca prawdziwych przesądów dotyczących wysyłania i odbierania wiadomości. Wiele osób będzie uparcie twierdzić np., że wysyłanie maili w piątek nie ma sensu, najlepiej konwertują godziny poranne itd. Zamiast polegać na uogólnieniach, lepiej sprawdzić to na własnej grupie klientów. Ta funkcja Gmail Metrics z pewnością w tym pomoże.

  • najbardziej aktywnych nadawców i odbiorców

Narzędzie wyszukuje najbardziej aktywnych nadawców i odbiorców, pomagając określić przy tym rozkład wiadomości przychodzących i wychodzących. Całkiem pomocne w identyfikacji klientów, którzy potrzebują nieco więcej uwagi.

  • responsywność nadawcy i odbiorców

Czyli to, ile czasu średnio potrzebujemy aby odpowiedzieć na daną wiadomość. Funkcja szczególnie przydatna dla osób zajmujących się obsługą klienta.

  • średnią ilość słów używanych w wiadomościach

Gmail Metrics

Jeśli, tak jak ja, przejawiasz tendencję do pisania zbyt długich maili, ta opcja będzie z pewnością przydatna. Aplikacja pozwoli ci sprawdzić, jak wypadasz na tle swoich rozmówców oraz jak długość twoich wiadomości wpływa na otrzymywane odpowiedzi.

Gmail wyświetli strony AMP, e-mail marketing może czekać niemała rewolucja!

Czy warto?

Aplikacja może być niezwykle przydatna zarówno do poprawy własnej produktywności, jak i zarządzania zespołem - Gmail Metrics umożliwia bowiem także śledzenie wydajności innych użytkowników, których zidentyfikujemy jako członków zespołu. W przypadku niewielkich teamów sprzedażowych czy zespołów obsługi klienta, może to być dobry sposób na ocenę efektywności.

Wady? Cena. 15 USD miesięcznie za każde podpięte konto może nie jest ceną zaporową, ale może lekko zniechęcić. Zwłaszcza, jeśli prócz tego korzystamy z płatnego CRM-u i trackera wiadomości. W przypadku pracy na własny rachunek może to już być całkiem spory wydatek. Twórcy aplikacji oferują jednak bezpłatny 14-dniowy okres testowy, który pozwoli nam na odkrycie jej wszystkich funkcji za darmo.