Powiew świeżości: Zielona Linia promowana przez vlogerów | DailyWeb.pl

Powiew świeżości: Zielona Linia promowana przez vlogerów

Opublikowano 2 lata temu -


Dość świeżą (w Polsce) formę komunikacji wybrał podmiot instytucji administracji publicznej - Zielona Linia rozpoczęła kampanię, w której promuje swoje usługi za pośrednictwem vlogerów.

Czym jest Zielona Linia? To ogólnopolskie centrum informacyjne Urzędów Pracy, którego celem jest udzielanie informacji osobom poszukującym pracy oraz tym, którzy powracają z emigracji. Za pomocą czatu i formularza na stronie internetowej, a także poprzez infolinię (19524) konsultanci udzielają indywidualnych porad między innymi na temat przysługujących świadczeń, szkoleń, czy środków na założenie własnej firmy. Całość zapowiada się ciekawie, jednak strona internetowa przedsięwzięcia - moim zdaniem - mogłaby wyglądać nieco inaczej. Być może to kwestia mojego gustu, a jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje ;-)

Innowacyjny jest jednak sposób promocji centrum. Jako jedna z nielicznych jednostek administracji publicznej w Polsce, Zielona Linia promowana jest za pośrednictwem vlogerów. Publikują oni na swoich kanałach na YouTubie materiały poświęcone swojej pierwszej pracy, jej poszukiwaniom, czy podejmują tematy związane z emigracją. Wśród twórców są zarówno vlogerzy o dużych zasięgach (jak np. Matt Olech, czy Lisie Piekło) oraz tacy, którzy zostali starannie dobrani do tematyki kampanii - na jednym z filmików Nieesia rozważa powrót do Polski z rodziną po 10 latach emigracji. Zobaczcie sami:


Dlaczego twórcy kampanii postawili na taką formę komunikacji? Jak wiadomo, vlogerów zaangażowanych w akcję oglądają przede wszystkim młode osoby. Twórcy chcą w ten sposób dotrzeć do nich z informacją o łatwej możliwości uzyskania wsparcia w momencie wejścia na rynek pracy, dzięki temu zmniejszony dystans, który odczuwają młodzi na myśl o kontakcie z urzędem pracy. Vlogerzy to często także autorytety wśród swoich widzów, potafią przedstawiać oni złożone problemy w prosty, zrozumiały dla swoich odbiorców sposób.

Osobiście cieszy mnie fakt, że instytucje publiczne szukają nowych form komunikacji z otoczeniem, promocji swoich przedsięwzięć. Oby ta kampania zapoczątkowała nowy trend - nie tylko na angażowanie vlogerów w akcje społeczne, ale przede wszystkim na poszukiwanie nowych sposobów dotarcia do grup docelowych.