Kraków ma nowe logo.
Zdążyło już to pewnie obiec całą Polskę, ale powtarzamy: KRAKÓW MA NOWE LOGO.

I można debatować nad jego formą; poprzednie logo było co najmniej charakterne, z jakimś swoim „widzimisię”. Za zmianą przemawiało jednak to, że bardziej widoczne były pomarańczowe kafelki, jak sama nazwa miasta. Obecne wygląda na odświeżone i bardziej wpasowane w trendy, kolor niebieski (kłoćcie się, czy jest to indygo czy chabrowy) bardziej modern, a cały wydźwięk bardziej stylish.

krakow starenowelogo

Znak musi być czytelny, funkcjonalny, oddającym ambicje marki i nowoczesny na swój czas. Był dobry czas dla wcześniejszego znaku. Był z nami 20 lat. Stracił jednak funkcjonalność poprzez mniejszą czytelność – tak zmianę tłumaczy Elżbieta Kantor, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa.

Można się również strasznie dziwać nad potrzebą wydania kwoty rzędu 26tys zł za projekt a 92tys na cały system identfikacyjno-wizualny Krakowa. „Tyle piniendzy, napewno znalazłby się lepszy cel!” – Pewnie i by się znalazł, ale kwota 5tys euro z hakiem za profesjonalny znak dla starej stolicy, która nierzadko jest pierwsza wymieniana jeszcze przed Warszawą przez obcokrajowców, nie jest AŻ TAK HORENDALNA.

R E K L A M A

Można również zastanowić się nad jego potrzebą, czy faktycznie istniała takowa, choć jak twierdzi Pani dyrektor z Wydziału Turystyki: „…logo musi być nowoczesne na swój czas…”.

Niepotrzebnie mi wmawiano całe studia, że logo musi być ponadczasowe :)

Można na końcu przyczepić się oczywiście, że obecne logo bardzo przypomina logo policji:

z21461731V,Zestawienie nowego loga Krakowa z logiem policji

Możemy się czepiać i czepiać i oczywiście bronić się, że to nasza narodowa cecha, ale wiecie co? Jeszcze się taki nie urodził, by wszystkim dogodził. Logo jest zgrabne, ładne, czytelne, proste, intuicyjne. Jedno z najlepszych jakie mamy do zaoferowania z katalogu logo krajowych (miast, wsi, powiatów).