Google przygotowało kolejną nowość dla użytkowników Map Google. Pojawi się w nich kanał społeczności, który pozwoli na publikowanie postów związanych z daną lokalizacją. 

Kanał społeczności w Mapach Google

Na pandemii koronawirusa i związanych z nią obostrzeniach ucierpiało wielu przedsiębiorców. Dlatego też nowość, którą Google wprowadza do Map, może przydać się wielu z nich, a także samym użytkownikom. W Mapach Google pojawia się bowiem kanał społeczności. To opcja, która pozwala użytkownikom na komentowanie, a także publikowanie zdjęć związanych z konkretnymi lokalizacjami. Mogą to być np. restauracje, kawiarnie, piekarnie, a nawet szlaki turystyczne. Dzięki temu na bieżąco mogą być przekazywane aktualne informacje na temat nowego menu, dostępności jakiegoś produktu, czy też plany wycieczek konkretnymi szlakami. Google w ten sposób pozwala na budowanie społeczności wokół konkretnej lokalizacji, która wzajemnie dzieli się nowymi, a zarazem pomocnymi informacjami, czy też rekomendacjami.

 

To nowe możliwości komunikacji firm z klientami

Często pewnie lokalizując jakąś restaurację na mapie miasta, do którego się wybieracie, sprawdzacie potem jej profil na Facebooku, żeby sprawdzić, co ma do zaoferowania albo jakie są opinie o niej. Tutaj Google też chce pomóc i sprawić, aby wszystkie informacje były dostępne w jednej aplikacji, czyli w Mapach Google. W ramach kanału społeczności właściciele firm mogą kontaktować się ze swoimi klientami, a wracając do przykładu z restauracją, udostępnić np. aktualne menu. Google zauważa, że mogą to być także informacje na temat możliwych dostaw.

Aktualizacja Map Google ma być udostępniona dla wszystkich użytkowników na całym świecie. Pojawić ma się zarówno na Androidzie, jak i iOS.

Źródło: Google