W nasze łapki trafił ogromny raport „Kondycja Polskiej Branży Gier 2020”, który dziś omawiamy.
Na start warto dodać, że zarówno mi jak i Adrianowi spodobało się określenie konsumenta występujące w raporcie. To pokazuje, że branża, a właściwie przemysł to już od dawna nie jest tylko zabawa. To przestała być grupka fascynatów pracujących w garażu for fun. Ten raport poniekąd to potwierdza.
Sam raport można znaleźć pod tym linkiem, ale ostrzegam, jest potężny. Ale dobrze przygotowany. Jeśli jednak nie chcesz go czytać, to zachęcam do odsłuchania odcinka 22, ponieważ przechodzimy przez najważniejsze z naszego punktu widzenia rozdziały w tym raporcie, które nierzadko rozprawiają się z mylnymi stereotypami. Np. Kobiet graczy czy też najpopularniejszego typu gier. MMO jest w mniejszości i to sporej. Mam jednak teorię, że gracze tego typu gier produkują najwięcej contentu, dlatego jest o nim głośno i można na niego trafić wszędzie w Internecie.
[powerpress]
Raport również potwierdza to, co wydaje się przynajmniej dla nas oczywiste. Polska Androidem stoi. 89% graczy mobilnych z naszego kraju robi to właśnie na tej platformie.
https://open.spotify.com/show/0L3V2ByO0taySOTZ9AyjDt