– Dziś wiedza podręcznikowa to za mało. Albert Einstein powiedział: „Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, bo wyobraźnia jest nieograniczona”. Sukces osiągają ci, którzy nie boją się marzyć. Nasi studenci wysyłają w kosmos satelitę, naukowcy opracowali sztuczną krew, a absolwenci zaprojektowali kolej przyszłości. Mając nawet największą wiedzę, bez wyobraźni nie byliby w stanie tego stworzyć.  – mówi Rektor PW, prof. Jan Szmidt.

Politechnika Warszawska zmieniła całą szatę graficzną, identyfikację wizualną, logo i znak uroczysty, została odświeżona również strona www. Co najważniejsze, uczlenia rzuciła fantastyczne hasło przewodnie, na którym budowana jest cała nowa identyfikacja:

„Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.”

Trafne i coraz bardziej na topie, zwłaszcza w obliczu szybkich zmian, jakie życie szykuje nam – młodym (chlip) i nie tylko – z każdej strony. Wróćmy do identyfikacji. Autorem tego wszystkiego jest warszawskie studio graficzne Podpunkt, które wygrało konkurs ogłoszony przez uczelnię. Zacznijmy od znaków. Od tej pory Politechnika będzie się identyfikowała tymi oto trzema znakami:

infografikaMarka

Wykorzystano w nich autorskiego fonta Radikal WUT. W znaku skróconym, litera W po obróceniu tworzy znak „≥”, co bezpośrednio nawiązuje do wyżej wspomnianego hasła, a znak uroczysty zaś jest uproszczonym godłem uczelni. Uczenia będzie się poslugiwać dwoma fontami: Radikal WUT oraz Adiago Slab.

Każdy z oddziałów ma też swoje indywidualne zestawienie pary kolorów, spośród 8 wybranych przez studio – i tu ukłon w stronę Panów- słoneczny, morelowy, śliwkowy, miętowy, szafirowy, wrzosowy, grafitowy i mokka. Ogółem cała identyfikacja jest jednolita, zwarta, typograficzna, z silnym akcentem kolorystycznym – ale nie przytłaczającym widza. Jest z jednej strony nowoczesne, proste, uniwersalne, a z drugiej nawiązuje do tradycji uczelni zawierając uproszczone uczelniane godło.
Bardzo pozytywna zmiana, prosto, rzeczowo i na temat.

Zobaczcie z resztą szczegóły sami: