Po ostatniej aferze Facebook ułatwia ustawienia prywatności




Po ostatniej aferze Facebook ułatwia ustawienia prywatności

Opublikowano 29.03.2018 10:10 -


Facebook nie ma teraz dobrej passy - ostatnia afera z Cambridge Analytica sprawiła, że notowania spółki giełdzie z dnia na dzień spadają. Teraz Facebook próbuje się zreflektować i wprowadza aktualizację ustawień prywatności, bezpieczeństwa i reklam. Ma to pozwolić użytkownikom na szybsze odnajdywanie i rozumienie poszczególnych funkcji.

Chyba mało kto nie słyszał o najnowszej aferze ze światowym społecznościowym gigantem w roli głównej. Kryzys ten zapoczątkowały rewelacje amerykańskich i brytyjskich mediów o tym, że dane ponad 50 milionów użytkowników zostały nielegalnie wykorzystane do celów komercyjnych przez firmę Cambridge Analytica. W odpowiedzi, wiele osób usunęło swoje konta z serwisu - w tym Elon Musk ze wszystkimi największymi profilami należącymi do jego firmy. Teraz Facebook chce choć trochę poprawić swój wizerunek i wprowadza ułatwienia dla użytkowników w zakresie ochrony danych osobowych.

Facebook pod ostrzałem!

Najprościej z urządzeń mobilnych

Najwięcej zmian czeka użytkowników urządzeń mobilnych. Znacznie uproszczono menu - do tej pory składało się ono z 20 różnych ekranów, teraz wszystko zaprojektowano tak, by najważniejsze informacje zebrane były w jednym miejscu. Na komputerach, w menu "Opcje prywatności - skróty" znalazły się wyjaśnienia tego, jak działają poszczególne funkcje. Wszystko po to, by w większym stopniu edukować użytkowników na temat ochrony ich prywatności.

Usuwanie swoich danych w nowej odsłonie

Nowego interfejsu doczekały się także narzędzia służące do przeglądania, pobierania i ewentualnego usuwania danych o nas zgromadzonych przez Marka Zuckerberga i jego pracowników. Nowe menu pozwala w łatwiejszy sposób usuwać udostępnione w przeszłości przez nas treści.

#DeleteFacebook - czy usunięcie konta na Facebooku ma sens?

Jak już wspomniałem na początku, wielu ludzi w sprzeciwie przeciwko praktykom Facebooka zaczęło usuwać swoje konta i profile firmowe. Czy ma to sens? Patrząc z biznesowego punktu widzenia - według mnie - nie. Facebook jest reklamowym gigantem i miejscem, gdzie w relatywnie tani sposób możemy dotrzeć do naszych odbiorców i prowadzić z nimi komunikację. Media społecznościowe wiążą się z pewnymi zagrożeniami i jest to oczywiste - nie pochwalam tu zachowania Zuckerberga, ale obrażanie się na serwis, który daje nam tak wiele możliwości, w mojej opinii nie ma największego sensu.