Po Coca-Cola, Starbucks, teraz Levi’s i Puma również popierają #StopHateForProfit

Po Coca-Cola, Starbucks, teraz Levi’s i Puma również popierają #StopHateForProfit

Opublikowano 1.07.2020 11:13 Aktualizacja: 1.07.2020 21:07 -


Lista firm dołączających do “Stop hate for profit” zwiększa się. Akcję popierają już m.in. Honda, Ben & Jerry’s i Coca-Cola. Do tego grona dołącza Levi’s oraz Puma. “Stop hate for profit” to akcja, która zrodziła się w wyniku zabójstwa George’a Floyda i następujących po nim reakcjach społeczeństwa, czyli licznych protestach, a także licznych komentarzy opiewających rasizmem i nienawiścią.

Zapoczątkowane przez Anti-Defamation League, NAACP oraz inne organizacje społeczne działanie ma na celu bojkotowanie Facebooka, jako głównego medium społecznościowego, które w niedostateczny sposób przeciwdziała negatywnym zjawiskom w Internecie.

Akcja spotkała się już ze sporym odzewem. Przyłączyły się do niej znane marki, wśród których można wymienić Unilever, Hondę, Ben & Jerry’s, Verizon, a także Coca-Cole, o czym niedawno informowaliśmy. Zgodne z założeniami akcji działania podjęła także sieć kawiarni Starbucks, jednak w swoim oświadczeniu przedstawiciele marki nie odnieśli się bezpośrednio do “Stop hate for profit”.

Inaczej niż Starbucks postąpiły marki Levi’s oraz Puma, które jasno wyraziły przystąpienie do akcji. W komunikacie wystosowanym 26 czerwca przez CMO marki Levi’s Jen Sey możemy przeczytać, że firma jest zaniepokojona brakiem działań ze strony Facebooka w celu zaprzestania rozprzestrzeniania mowy nienawiści oraz dezinformacji w ramach portalu. Przedstawiciele Levi’s uważają, że takie bierne zachowanie Facebooka potęguje przemoc i rasizm, co może prowadzić do zagrożenia demokracji.

Z uwagi na nadchodzące wybory w USA Jen Sey zwróciła się z prośbą do Facebooka o podjęcie działań, które wykluczą dezinformację oraz wspominaną mowę nienawiści. Zaapelowała także o zwrócenie uwagi na kwestię tłumienia wyborców za pośrednictwem politycznych reklam. Jednocześnie zauważyła, że ogłoszone tego samego dnia przez Marka Zuckerberga działania są niewystarczające.

Levi’s wstrzymuje zatem publikację płatnych reklam na Facebooku i Instagramie do końca lipca. Zaprzestanie reklamowania produktów dotyczy wszystkich marek należących do Levi Strauss & Co., a także całego świata.

O wiele krótszy komunikat o przystąpieniu do #StopHateForProfit ogłosiła marka Puma. Na Twitterze opublikowano jedynie informację o wzięciu udziału w akcji oraz wstrzymaniu w lipcu publikacji reklam na Facebooku oraz Instagramie.

Autorem artykułu jest Jarosław Konstantynowicz.

Źródło: Levi Strauss & Co.

Wieści z Rozładowani.pl