Play Pass od Google jako konkurencja Apple Arcade

Play Pass od Google jako konkurencja Apple Arcade

Opublikowano 24.09.2019 13:44 -


W odpowiedzi na Apple Arcade Google uruchomił usługę subskrypcji Play Pass oferującą użytkownikom dostęp do ponad 350 aplikacji i gier na system Android. Nowa usługa to koszt raptem 4,99 dolarów miesięcznie.

Kilka dni po tym, jak Apple ogłosiło swoją prenumeratę, na scenę wchodzi Google. Podobnie jak usługa od producenta z nadgryzionym jabłkiem, również usługa giganta z Mountain View kosztować ma niecałe 5 dolarów.

Aplikacje dostarczane za pośrednictwem Play Pass mają nie zawierać reklam. Pakiet Google będzie udostępniał tylko istniejące produkty gotowe do pobrania z Play Store. Na początek, Play Pass będzie ograniczony do abonentów z USA, ale firma zasugerowała, że w późniejszym czasie planuje ekspansję swojej usługi.

Ben Wood z firmy konsultingowej CCS Insight komentuje sprawę następująco:

Apple has worked really hard to curate some cutting-edge content of a very high quality. But Google has been able to throw a wider net and get more titles. And that somewhat neutralises the threat that Apple Arcade could pose if someone was thinking about switching from iPhone to Android on that basis.

A co znajdziemy w Play Pass?

W Play Pass znajdziemy sporo treści dla dzieci, wiele popularnych growych tytułów (np. Star Wars: Knights of the Old Republic, Risk, Monument Valley, Limbo, Stardew Valley) oraz aplikacji użytkowych (jak Accuweather, który w podstawowej wersji bez abonamentu posiada sporo reklam). Konkurencja w postaci Apple Arcade kusi z kolei dostępem do ponad 100 "nowych gier".

Warto wspomnieć, że Play Pass przez pierwszy rok ma być dostępne w promocyjnej cenie 1,99 dolarów. Nie wiem, jak wy, ale ja czuję się przekonana. Niech no tylko usługa dotrze do Polski!

Źródło: BBC