PKP beszta BMW na Facebooku - poszło o reklamę! | DailyWeb.pl

PKP beszta BMW na Facebooku - poszło o reklamę!

Opublikowano 2 miesiące temu -


Rzadko się zdarza, aby na profilach społecznościowych spierało się dwóch liderów w branży. Jeszcze rzadziej, gdy reprezentują dwa odmienne segmenty rynku. W ostrym komentarzu PKP Polskie Linie Kolejowe SA utarły nosa BMW Polska. O co poszło?

BMW M Town to seria spotów, promujących nowe BMW M4. Seria w wielu mediach uznana jest za szkodliwą społecznie. Widzimy na niej kierowców poruszających się po drogach publicznych w sposób daleki od nazwania bezpiecznym. W najnowszym spocie, który umieszczono też na profilu FB BMW Polska (post z 19 października), widzimy kolejne, szalenie niebezpieczne wybryki kierowcy w BMW.

Przejazd kolejowy w mieście M — światła są zawsze zielone.

Najnowszy spot pokazuje piękne, zielone BMW M4. Jego kierowca urządza sobie wyścig wzdłuż torowiska, ścigając się z maszynistą i jego pociągiem. Finał pokazuje BMW przejeżdżające przez przejazd oraz opuszczony szlaban dla pociągu towarowego. Światła są zawsze zielone!

Przejazd kolejowy w mieście M.

W mieście M - jeśli siedzisz za kierownicą BMW M4 - światła są zawsze zielone.

Opublikowany przez BMW Polska Środa, 17 października 2018

To kolejny spot, który nie spodobał się widzom, ze względu na promocje niebezpiecznej jazdy. Tym razem głos zabrały też PKP Polskie Linie Kolejowe SA, organizator akcji Bezpieczny Przejazd.

Niestety minął już tydzień od publikacji filmu, a BMW dalej nie ustosunkowało się do zarzutów PKP. Nie jest to pierwszy przypadek, gdy BMW milczy w sprawie swoich spotów, może czas zabrać głos?

Walka o życie vs zainteresowanie klienta

Nie tylko PKP nie podoba się nowy spot, podobne zdanie mają komentujący na FB i redakcje prasy motoryzacyjnej. Wiem, że co najmniej jedna z większych redakcji, próbowała nawiązać kontakt w sprawie tych reklam. Niestety bez efektu.

W komentarzach jeden z czytelników wychwycił, że do reklamy wykorzystano polski tabor kolejowy. Ja nie byłbym taki pewny. Oczywiście widzimy lokomotywę SM42 w malowaniu spółki PKP Cargo (lub Cargo Service) oraz wagonów należących do tego samego przewoźnika. Końcowa scena wygląda jednak mało rzeczywiście, raczej jak scenę nagraną z efektami komputerowymi.

Dlaczego PKP pozwoliło sobie na tak ostry komentarz? Ponieważ mają na uwadze bezpieczeństwo kierowców, zwłaszcza na przejazdach kolejowych. Już ponad 13 lat prowadzona jest też kampania na rzecz poprawy bezpieczeństwa — Bezpieczny Przejazd. Wygląda na to, że odnosi to skutki, chodź statystyki nadal są przerażające. W tym roku miały miejsce 164 wypadki i kolizje na przejazdach i przejściach, 27 osób odniosło w nich ciężkie obrażenia a 40 osób straciło życie!