AI ma cały czas wirtualne ręce pełne roboty. ChatGPT, wygrywanie nagród fotograficznych, pisanie scenariuszy filmowych, zdawanie egzaminów na uczelniach. Tym razem sztuczna inteligencja stworzyła reklamę pizzy.

AI stworzyła reklamę pizzy, która potrafi zaskoczyć. Oj tak – dawno nie widziałem czegoś równie nieudanego, estetycznie okropnego i przerażającego. W zasadzie nie wiadomo, od czego zacząć i który jej element jest najgorszy. Zarówno wykonanie, jak i hasła reklamowe wołają o pomstę do nieba. Zresztą – zobaczcie sami, jak sztuczna inteligencja postanowiła stworzyć materiał video, promocujący pewną pizzę.

Subskrybuj DailyWeb na Youtube!

AI stworzyła przerażającą reklamę pizzy

AI i profesjonalnie wykonana reklama? Nie tym razem. Można zadać wiele pytań. Przede wszystkim – dlaczego ludzie nie potrafią trafić pizzą do ust? Dlaczego jedna z Pań zajada się ze smakiem tacką, aniżeli włoskim przysmakiem? Czy wykrzywione twarze szczęśliwych ludzi mają symbolizować tak rewelacyjny smak, że aż wykręca ich ciało? Kucharz to już w ogóle coś cudacznego wykonuje ze swoją ręką, z której leci dym. Widocznie dosłownie jara się swoją pracą. Jedynie dostawca trzyma jakieś parametry – przynajmniej na pierwszy rzut oka wygląda naturalnie i nie sprawia, jakby miał się rozpaść na milion kawałków.

Najlepszy elementem reklamy jest jednak lektor. Tutaj AI się postarało, bo jego głos jest świetny, pasuje do materiału, ale co z tego, skoro mówi jakieś przedziwne hasła. Ja się pytam, co sztuczna inteligencja miała nam do przekazania, stosując slogan: Pizza jest jak rodzina, ale z większą ilością sera ? Właśnie w tym momencie siedzę, patrzę na to zdanie i próbuje przeprowadzić analizę, ale jedyne co przychodzi mi do głowy, to to, że warto być razem (tak jak składniki na cieście), tylko nie do końca wiem, co ser ma tutaj symbolizować. Nie chce przyjmować od świadomości wersji, w której Hannibal Lecter czy Armie Hammer, otwierając piec, powiedzieliby „Lubię to!” Raczej zostawię to waszej wolnej interpretacji. Poniżej przedstawiam parę moich ulubionych kadrów z tej reklamy. Trzymajcie się twardo, bo oto serwuję prawdziwą oczu kąpiel!

Pizza jest jak rodzina, ale z większą ilością sera – to slogan reklamowy, wygenerowany przez GPT4. Co AI miała na myśli?

AI miała swoje lepsze momenty – patrząc na tę reklamówkę, nie ma co do tego wątpliwości. Z całą pewnością zwraca uwagę, a lektor jest dobrze dobrany, ale reszta to jakiś potwornie wyglądający błąd programisty. W zasadzie nie jestem pewny, czy jakakolwiek żywa istota spojrzała na efekt prac sztucznej inteligencji przed zaakceptowaniem projektu. Nie martwiłbym się zbytnio tym, że masa osób straci pracę, bo ewidentnie zabrakło tutaj czynnika ludzkiego. Weryfikacja treści, tworzonych przez sztuczną inteligencję – jak widać na załączonym obrazku – jest niezbędna. Tym bardziej w momencie, kiedy nowoczesna technologia wykonuje powierzone jej zadania w dosyć krótkim czasie. Ten materiał został wygenerowany w ciągu zaledwie trzech godzin. Za całość od początku do końca odpowiada współpraca paru narzędzi AI. Oto lista płac:

  • Scenariusz – GPT4
  • Grafiki – Midjourney
  • Materiały Video – Runway Gen2
  • Lektor – Eleven Labs
  • Muzyka – SOUNDRAW AI Music
  • Finalny montaż – Adobe After Effects.

Rower o kwadratowych kołach! Youtuber The Q zaprezentował swój unikatowy projekt