Pizza Hut inwestuje w wirtualny stadion

Pizza Hut inwestuje w wirtualny stadion

Opublikowano 3.09.2019 11:07 -


Najbardziej utytułowany polski klub ostatnich lat, czyli Legia Warszawa od czterech lat nie może znaleźć sponsora tytularnego swojego stadionu. Bez sponsora pozostają wybudowane lub zmodyfikowane na Euro 2012 stadiony w Poznaniu i Wrocławiu. PGE Narodowy i gdański Stadion Energa mają sponsorów, jednak są to spółki skarbu państwa. Tymczasem w USA sprzedano właśnie prawa do pierwszego wirtualnego stadionu.

Oczywiście porównywanie lokalnego rynku i produktu typu Legia Warszawa czy Lech Poznań, z rynkiem globalnym i marką NFL, jest z mojej strony sporym nadużyciem, jednak używam tego porównania, by zobrazować Wam, jaka zmiana następuje w marketingu sportowym.

Pizza Hut od roku współpracuje z NFL, będąc „oficjalną pizzą ligi” czy ostatnio „oficjalną pizzą draftu NFL”, w myśl hasła, że „Pizza i sport idą w parze”. Teraz koncern idzie krok dalej, tworząc nową rzeczywistość brzmiącą „Pizza i e-sport idą w parze”. Dla mnie to żadna nowa rzeczywistość, bo sam nie przespałem dziesiątek nocy, gdy zamiast uczyć się do egzaminów, łupaliśmy w PES na PS2, i piliśmy piwo zagryzane pizzą.

Wirtualny Stadion Pizza Hut

Pizza Hut zwiększyła swój udział w rynku e-sportowym, podpisując umowę z EA Sports i zostając oficjalnym sponsorem rozgrywek Madden NFL 20 Championship Series. W rozgrywkach tych fani z całego świata przez cały sezon walczyć będą o główną nagrodę, a ta jest całkiem niezła. Zwycięstwo w serii wyceniono na 200 000 dolarów. Liga ruszyła w miniony weekend, a kolejne rywalizacje planowane są na PlayOffy, SuperBowl i Draft.

W ramach umowy Pizza Hut będzie miała własny wirtualny stadion. To pierwszy w historii e-sportu wirtualny obiekt, który utworzono w ramach komercyjnej współpracy dwóch firm. Nie jest to jednak pierwszy flirt prawdziwych marek z wirtualną rzeczywistością. Wcześniej w setkach gier pojawiały się reklamy czy product placement różnych firm. Lokale samej Pizzy Hut mogliśmy oglądać w kultowej grze Crazy Taxi na automatach. Niestety zostały one usunięte, podobnie jak oryginalna ścieżka dźwiękowa, z wersji wydanej później na konsolach.

„Pizza Hut Stadium” zadebiutował w rozgrywkach Madden NFL 20 Championship Series w miniony weekend, a już w przyszłym tygodniu ruszają rozgrywki NFL. Jestem bardzo ciekawy, jak rozwijać się będzie współpraca tych marek i jak ewoluować będą działania marketingowe w e-sporcie. Mam nadzieję, że nowe gry nie zostaną zasypane reklamami, rodem z polskich portali internetowych.